SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Mon, 26 May 2003 10:12:48 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Få?= ljud ur TR-606a.

Steg 7. Låter den inte, men verkar fungera i övrigt: Banka lätt på
höljet. (nejnej... inte med en hammare, med handen).
Steg 8. Fungerar steg 7: Öppna burken och kontrollera lödningarna.

mans.common.se wrote:
>>>>Detta sexstegs-schema förutsätter att trummaskinen har mixer, lurar el.
>>>>dyl. inkopplat
>>>>Steg 1. Slå på den (volymratten)
>>>>Steg 2. Se till att Mode är inställt på "write pattern"
>>>>Steg 3. Tryck på Run/Stop
>>>>Steg 4. Välj trumljud att programmera med ratten Track/Instrument (OBS!
>>>>accenter låter inte)
>>>>Steg 5. Tryck på dom bar-knappar där du vill lägga in ljud
>>>>Steg 6. Lyssna
>>>>
>>>>//Johan
>>>>
>>>
>>
>> Ja, man får inte glömma att vrida upp trumljudens volymer också. Annars
>> blir det väldigt tyst. Altså de som är längst upp.
>>
>> //Måns
>>
>>

/AW
(fd tr-606 bankare)

--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 2
Date: Mon, 26 May 2003 10:32:38 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re:Kul annonstext

Vendolin: "Ensoniq Fizmo ..... riktigt cool udda synth .... Många jämför
den med Alesis Andromedan ...."

Haaaahahaha host hack... Lysande kommentar om en synth som i princip är
en ASR-10 utan samplingsförmåga, men med bra resonans på filtrena, kul
vågformstabeller och ett gäng rattar.

Vore det inte bättre att skriva att den liknar de heldigitala
varianterna av Microwave istället? Den köpare som tror han får andromeda
sound ur en fizmo blir förmodligen rätt ledsen...

/AW

--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 3
Date: Mon, 26 May 2003 12:08:07 +0200
From: "daniel.araya.sr.se"
Subject: Ang: Intressant och=?ISO-8859-1?Q?_tänkvärd?= artikel


vilket gnäll...

/d


>>>> thomas.roundhouse.se 2003-05-23 23:15:19 >>>
http://www.sospubs.co.uk/sos/jul01/articles/soundingoff0701.htm

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
thomas.roundhouse.se



------------------------------

Message Number: 4
Date: Mon, 26 May 2003 12:52:35 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Ang: Intressant och=?ISO-8859-1?Q?_tänkvärd?= artikel

On Mon, 26 May 2003, daniel.araya.sr.se wrote:

>> vilket gnäll...
>> /d
>>
>> >>>> thomas.roundhouse.se 2003-05-23 23:15:19 >>>
>> http://www.sospubs.co.uk/sos/jul01/articles/soundingoff0701.htm

Ja, men mot slutet finns det plötsligt en viktig ståndpunkt:

"Look at the price of a software plug-in. And then ask yourself
whether your audience would genuinely be able to tell the difference."

Vilken publik då? Det är inte många av oss som har anledning att ha
publikens kapacitet i åtanke, eftersom vi nästan allihop är
hobbymusiker som håller på med detta för vårt eget höga nöjes skull.

Ergo: Gör musik på ett sånt sätt som du gillar!


/mr - gillar rattar och kabelhärvor och konstiga elfel :)




------------------------------

Message Number: 5
Date: Mon, 26 May 2003 12:58:21 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: Ang: Intressant och=?ISO-8859-1?Q?_tänkvärd?= artikel

On Mon May 26 2003, mr.analogue.org wrote:

>> Ergo: Gör musik på ett sånt sätt som du gillar!

Tack! Det är den enda vettiga ståndpunkten som man kan ha.

>> /mr - gillar rattar och kabelhärvor och konstiga elfel :)

I elfelen gömmer sig den skitigaste elektron, de finaste knastren och
den finaste dubben! :)

/Janne



------------------------------

Message Number: 6
Date: Mon, 26 May 2003 13:00:07 +0200
From: "matmol.hotmail.com"
Subject: Re: Ang: Intressant och=?US-ASCII?Q?_tänkvärd?= artikel

Jag håller med dig fullständigt, mr. Jag retade mig så mycket på artikeln
att det förhindrade mig från att skriva något konstruktivt. :)

För det första är ett instrument så mycket mer än bara lite ljud, men
framför allt: fy fan vad tråkigt att behöva välja instrument efter vilka
ljud min eventuella publik tycker är tillräckligt! Bah! Jag vill bara ha
kul...

--
(V)attias (V)öller


>>From: "mr.analogue.org"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Re: Ang: Intressant och tänkvärd artikel
>>Date: Mon, 26 May 2003 12:52:35 +0200
>>
>>On Mon, 26 May 2003, daniel.araya.sr.se wrote:
>>
>> >> vilket gnäll...
>> >> /d
>> >>
>> >> >>>> thomas.roundhouse.se 2003-05-23 23:15:19 >>>
>> >> http://www.sospubs.co.uk/sos/jul01/articles/soundingoff0701.htm
>>
>>Ja, men mot slutet finns det plötsligt en viktig ståndpunkt:
>>
>> "Look at the price of a software plug-in. And then ask yourself
>> whether your audience would genuinely be able to tell the difference."
>>
>>Vilken publik då? Det är inte många av oss som har anledning att ha
>>publikens kapacitet i åtanke, eftersom vi nästan allihop är
>>hobbymusiker som håller på med detta för vårt eget höga nöjes skull.
>>
>>Ergo: Gör musik på ett sånt sätt som du gillar!
>>
>>
>>/mr - gillar rattar och kabelhärvor och konstiga elfel :)
>>
>>
>>

_________________________________________________________________
STOP MORE SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*
http://join.msn.com/?page=features/junkmail



------------------------------

Message Number: 7
Date: Mon, 26 May 2003 13:00:09 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Få?= ljud ur TR-606a.

On Sun, 25 May 2003, gunnar.loeb.telia.com wrote:

>> Det skiter sig redan vid steg 3. Trycker man ner flera knappar kan man
>> få dem att lysa. Hurra ytterligare en microprocessor som får fel
>> signaler.
>>
>> >> Steg 1. Slå på den (volymratten)
>> >> Steg 2. Se till att Mode är inställt på "write pattern"
>> >> Steg 3. Tryck på Run/Stop

En polare har väldigt liknande dilemma med sin 606:a.
Håll oss gärna uppdaterade om du lyckas få mer liv i den!


/mr




------------------------------

Message Number: 8
Date: Mon, 26 May 2003 13:01:08 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Ang: Intressant och=?ISO-8859-1?Q?_tänkvärd?= artikel

On Mon, 26 May 2003, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> >> /mr - gillar rattar och kabelhärvor och konstiga elfel :)
>>
>> I elfelen gömmer sig den skitigaste elektron, de finaste knastren och
>> den finaste dubben! :)

Du glömmer väl inte den knarkigaste aciden? ;-)


/mr




------------------------------

Message Number: 9
Date: Mon, 26 May 2003 13:06:56 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: Ang: Intressant och=?ISO-8859-1?Q?_tänkvärd?= artikel

On Mon May 26 2003, mr.analogue.org wrote:

>> Du glömmer väl inte den knarkigaste aciden? ;-)

Definition: Roland TB-303 är ett elfel. ;-)

/Janne


------------------------------

Message Number: 10
Date: Mon, 26 May 2003 13:14:25 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel

>> Jag håller med dig fullständigt, mr. Jag retade mig så mycket på artikeln
>> att det förhindrade mig från att skriva något konstruktivt. :)

Men hallåe, läste ni verkligen artikeln ordentligt? Det han sa var väl
egentligen att ett instrument inte automatiskt är bra bara för att det är
gammalt? Precis som det finns bra och kassa saxofoner, digitalarsyntar eller
mjukvarujoxing finns det ju bra och kassa analogburkar, stråkmaskiner,
elpianon, etc.

Huvudtanken var väl en irritation över folk som sålde gammalt rat under
benämningen "classic/vintage" och därmed väntade sig få hutlöst med pengar?

>>>Vilken publik då? Det är inte många av oss som har anledning att ha
>>>publikens kapacitet i åtanke, eftersom vi nästan allihop är
>>>hobbymusiker som håller på med detta för vårt eget höga nöjes skull.

Ytterligare ett skäl till varför "classic/vintage" inte ska få vara ett
fullgott skäl till höga priser - vi som är hobbymusiker ska väl inte behöva
betala lika mycket som proffsen? :-)

Vi som har fullgoda skäl att vilja använda gamla mysko analogburkar borde
vara tacksamma för en sån här artikel, som kanske kan avskräcka en massa
glin från att hänga på vintage-hajpen... Mer till oss!

Carlberg




------------------------------

Message Number: 11
Date: Mon, 26 May 2003 13:27:06 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel

On Mon, 26 May 2003, ludvig.synkron.se wrote:

>> >> Jag håller med dig fullständigt, mr. Jag retade mig så mycket på artikeln
>> >> att det förhindrade mig från att skriva något konstruktivt. :)
>>
>> Men hallåe, läste ni verkligen artikeln ordentligt? Det han sa var väl
>> egentligen att ett instrument inte automatiskt är bra bara för att det
>> är gammalt?

Japp, det är precis vad han sa.

>> Vi som har fullgoda skäl att vilja använda gamla mysko analogburkar
>> borde vara tacksamma för en sån här artikel, som kanske kan avskräcka en
>> massa glin från att hänga på vintage-hajpen... Mer till oss!

Aspelut! Vi borde hylla denna typ av feltolkningsbar propaganda. :-)


/mr




------------------------------

Message Number: 12
Date: Mon, 26 May 2003 13:30:49 +0200
From: "matmol.hotmail.com"
Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel

>>From: "ludvig.synkron.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel
>>Date: Mon, 26 May 2003 13:14:25 +0200
>>
>> >> Jag håller med dig fullständigt, mr. Jag retade mig så mycket på
>>artikeln
>> >> att det förhindrade mig från att skriva något konstruktivt. :)
>>
>>Men hallåe, läste ni verkligen artikeln ordentligt? Det han sa var väl
>>egentligen att ett instrument inte automatiskt är bra bara för att det är
>>gammalt? Precis som det finns bra och kassa saxofoner, digitalarsyntar
>>eller
>>mjukvarujoxing finns det ju bra och kassa analogburkar, stråkmaskiner,
>>elpianon, etc.

Att man inte skall tro på allt som står i en annons och att man skall veta
vad det är man köper är rätt självklart. Annars skulle nog en viss
legendarisk fett synht vara såld vid det här laget. :)

Det jag retar mig på är att man skall rätta sig efter hur ens publik tycker
det låter. Och hans motiv till att pluggar är mer praktiska, när jag
fortfarande aldrig sett eller provat en användarvänlig mjukvarusynth. Nej,
det är en smaksak som egentligen inte har att göra med om synthen är hård
eller mjuk.

>> >>>Vilken publik då? Det är inte många av oss som har anledning att ha
>> >>>publikens kapacitet i åtanke, eftersom vi nästan allihop är
>> >>>hobbymusiker som håller på med detta för vårt eget höga nöjes skull.
>>
>>Ytterligare ett skäl till varför "classic/vintage" inte ska få vara ett
>>fullgott skäl till höga priser - vi som är hobbymusiker ska väl inte behöva
>>betala lika mycket som proffsen? :-)

Vi kan ju hoppas att hans artikel får enorm genomslagskraft den närmsta
tiden, trots att den är lite gammal. :)

--
(V)attias (V)öller

_________________________________________________________________
The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*
http://join.msn.com/?page=features/junkmail



------------------------------

Message Number: 13
Date: Mon, 26 May 2003 14:04:28 +0200
From: "johan.boberg.staff.spray.se"
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?

Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
och rabatt ;-)

__
_-Ø Ø-_
- johan -_ _
Ø - boberg -
Ø-_ _-Ø
ØØ


>> -----Original Message-----
>> From: per.mattsson.mkv.mh.se [mailto:per.mattsson.mkv.mh.se]
>> Sent: Monday, May 26, 2003 8:38 AM
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: OT: Annonsmarknader?
>>
>>
>> mans.common.se skriver:
>> >>Blocket känner jag till, likaså instrument-online.
>> >>Finns det fler? Och framför allt, på vilka websidor säljs det mest
>> >>begagnade musikprylar?
>>
>> Blocket är överlägset störst på generell onlineannonsering
>> men det finns förstås
>> några som specialiserat sig på musik grejor:
>>
>> http://www.vendolin.se/
>> http://www.musikermagasinet.com/kopsalj.lasso
>> http://www.tradera.com/category/auctionlist.asp?catid=2104
>> http://www.linkans.com/musiktorget/
>>
>> http://www.annonsguiden.nu/ gör att man kan bevaka och söka i flera
>> onlinemarknader samtidigt t.ex. Blocket och Tradera, smidigt värre.
>>
>> /Per
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 14
Date: Mon, 26 May 2003 14:12:08 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: OT: Annonsmarknader?

Fast här vågar ingen säga till eftersom alla bara gnäller om priser och ger
sig in i lite flaming kring "min billigaste kostade..." etc. ;)

Köp nu Chrilles OSCar era fjompar! ;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Monday, May 26, 2003 2:04 PM
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?


>> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> och rabatt ;-)
>>
>> __
>> _-Ø Ø-_
>> - johan -_ _
>> Ø - boberg -
>> Ø-_ _-Ø
>> ØØ
>>
>>
>> >> -----Original Message-----
>> >> X-UIDL: 1053950444695
>> From: per.mattsson.mkv.mh.se [mailto:per.mattsson.mkv.mh.se]
>> >> Sent: Monday, May 26, 2003 8:38 AM
>> >> To: Multiple recipients of SAS
>> >> Subject: Re: OT: Annonsmarknader?
>> >>
>> >>
>> >> mans.common.se skriver:
>> >> >>Blocket känner jag till, likaså instrument-online.
>> >> >>Finns det fler? Och framför allt, på vilka websidor säljs det mest
>> >> >>begagnade musikprylar?
>> >>
>> >> Blocket är överlägset störst på generell onlineannonsering
>> >> men det finns förstås
>> >> några som specialiserat sig på musik grejor:
>> >>
>> >> http://www.vendolin.se/
>> >> http://www.musikermagasinet.com/kopsalj.lasso
>> >> http://www.tradera.com/category/auctionlist.asp?catid=2104
>> >> http://www.linkans.com/musiktorget/
>> >>
>> >> http://www.annonsguiden.nu/ gör att man kan bevaka och söka i flera
>> >> onlinemarknader samtidigt t.ex. Blocket och Tradera, smidigt värre.
>> >>
>> >> /Per
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 15
Date: Mon, 26 May 2003 14:17:47 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: OT: Annonsmarknader?

personligen anser jag att om man vill ha ett "normalpris" för nåt
så är det ingen idÈ att gå ut på sas med det, här är folk bara
intresserade om man säljer till "skogsgubbe-pris",
det är iaf min erfarenhet.....

/ollie - säljer på sas till skogsgubbe priser ibland..


>>From: "jesper.bolina.hsb.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Re: OT: Annonsmarknader?
>>Date: Mon, 26 May 2003 14:12:08 +0200
>>
>>Fast här vågar ingen säga till eftersom alla bara gnäller om priser och ger
>>sig in i lite flaming kring "min billigaste kostade..." etc. ;)
>>
>>Köp nu Chrilles OSCar era fjompar! ;)
>>
>>electronically yours, jesper
>>
>>http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>>- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>>Electronic Obsession Mailorder
>>http://obsession.svart.nu
>>
>>----- Original Message -----
>>From:
>>To: "Multiple recipients of SAS"
>>Sent: Monday, May 26, 2003 2:04 PM
>>Subject: RE: OT: Annonsmarknader?
>>
>>
>> >> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> >> och rabatt ;-)
>> >>
>> >> __
>> >> _-Ø Ø-_
>> >> - johan -_ _
>> >> Ø - boberg -
>> >> Ø-_ _-Ø
>> >> ØØ
>> >>
>> >>
>> >> >> -----Original Message-----
>> >> >> X-UIDL: 1053950444695
>> >> From: per.mattsson.mkv.mh.se [mailto:per.mattsson.mkv.mh.se]
>> >> >> Sent: Monday, May 26, 2003 8:38 AM
>> >> >> To: Multiple recipients of SAS
>> >> >> Subject: Re: OT: Annonsmarknader?
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >> mans.common.se skriver:
>> >> >> >>Blocket känner jag till, likaså instrument-online.
>> >> >> >>Finns det fler? Och framför allt, på vilka websidor säljs det mest
>> >> >> >>begagnade musikprylar?
>> >> >>
>> >> >> Blocket är överlägset störst på generell onlineannonsering
>> >> >> men det finns förstås
>> >> >> några som specialiserat sig på musik grejor:
>> >> >>
>> >> >> http://www.vendolin.se/
>> >> >> http://www.musikermagasinet.com/kopsalj.lasso
>> >> >> http://www.tradera.com/category/auctionlist.asp?catid=2104
>> >> >> http://www.linkans.com/musiktorget/
>> >> >>
>> >> >> http://www.annonsguiden.nu/ gör att man kan bevaka och söka i flera
>> >> >> onlinemarknader samtidigt t.ex. Blocket och Tradera, smidigt värre.
>> >> >>
>> >> >> /Per
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>

_________________________________________________________________
Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj



------------------------------

Message Number: 16
Date: Mon, 26 May 2003 14:34:16 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: om du vill=?ISO-8859-1?Q?_stå?= och=?ISO-8859-1?Q?_fåna?
bygg dina egna pads, börsen rear ut remo slagplattor ;
http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=8499&artno=86122

in med en piezomik åsen äreba att hamra på vettu !

/farbror synt

_________________________________________________________________
Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj



------------------------------

Message Number: 17
Date: Mon, 26 May 2003 15:10:59 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel


>>>>>
>>>>Men hallåe, läste ni verkligen artikeln ordentligt? Det han sa var väl
>>>>egentligen att ett instrument inte automatiskt är bra bara för att det är
>>>>gammalt? Precis som det finns bra och kassa saxofoner, digitalarsyntar
>>>>eller
>>>>mjukvarujoxing finns det ju bra och kassa analogburkar, stråkmaskiner,
>>>>elpianon, etc.

Det är faktiskt ganska svårt att räkna upp analogsyntar/stråkmaskiner
som är dåliga... =)

>Why should I put up with the pain of interfacing antique kit when I
can >MIDI up a virtual analogue

Hmmmm... Hur svårt är det att midifiera en gammal synth med en låda från
Kenton? Eller om inte det finns ingångar för cv/gate: spela in på
audiospår med grönberg-trigg?

/AW
--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 18
Date: Mon, 26 May 2003 15:20:36 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Ang: Intressant och t?nkv?rd artikel






>>Hmmmm... Hur svårt är det att midifiera en gammal synth med en låda från
>>Kenton? Eller om inte det finns ingångar för cv/gate: spela in på
>>audiospår med grönberg-trigg?

Problemet är väl att dagens "musiker" sällan är utrustade med
grönberg-trigg. Undantag finns förstås.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 19
Date: Mon, 26 May 2003 15:25:50 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re: om du vill=?ISO-8859-1?Q?_stå?= och=?ISO-8859-1?Q?_fåna?


farbror_synt.hotmail.com wrote:
>> bygg dina egna pads, börsen rear ut remo slagplattor ;
>> http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=8499&artno=86122
>>
>> in med en piezomik åsen äreba att hamra på vettu !

Var hittar man bra piezomikar för detta ändamål? [nollkoll]


BTW www.musicstorekoeln.de har sexkantiga practice pads för Ä22 Det där
med sexkantighet är viktigt ;D

/AW

--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 20
Date: Mon, 26 May 2003 15:40:02 +0200
From: "volantiz.hotmail.com"
Subject: Re: om du vill=?US-ASCII?Q?_stå?= och=?US-ASCII?Q?_fåna?
>>Var hittar man bra piezomikar för detta ändamål? [nollkoll]

Jag har för mig att man kan köpa såna på elfa för ~25-30:-/st

/v.danne

_________________________________________________________________
The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*
http://join.msn.com/?page=features/junkmail



------------------------------

Message Number: 21
Date: Mon, 26 May 2003 15:47:12 +0200
From: "c95hpn.cs.umu.se"
Subject: Re: om du vill=?ISO-8859-1?Q?_stå?= och=?ISO-8859-1?Q?_fåna?
>>
>> Jag har för mig att man kan köpa såna på elfa för ~25-30:-/st
>>
Jag har använt piezoelement (elfa 37-787-27, 31:30:-) till min
hembyggda triggergenerator med "pads" till Simmons SDSV. Dessa funkar
ganska bra men är ej stryktåliga (elementet levereras monterad i
plastkapsel).

mvh
/Henrik



------------------------------

Message Number: 22
Date: Mon, 26 May 2003 15:50:26 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re: Har=?ISO-8859-1?Q?_nån?= emulerat TB 303=?ISO-8859-1?Q?_förut=3F?
Jaha... Nu finns det TB303 och Juno/Jupiter emulator för Rolles Vari-OS
rackburk..

http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=8&subcatid=37&prodid=VariOS

/AW

--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 23
Date: Mon, 26 May 2003 16:09:18 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: om du vill=?ISO-8859-1?Q?_stå?= och=?ISO-8859-1?Q?_fåna?
Om du vill stå och fåna, Jesper har tre Simmons Drum Huggers kvar - coolare
än Remo!

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Monday, May 26, 2003 2:34 PM
Subject: om du vill stå och fåna


>> bygg dina egna pads, börsen rear ut remo slagplattor ;
>> http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=8499&artno=86122
>>
>> in med en piezomik åsen äreba att hamra på vettu !
>>
>> /farbror synt
>>
>> _________________________________________________________________
>> Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 24
Date: Mon, 26 May 2003 16:40:05 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?

>> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> och rabatt ;-)
>>
>> - johan -_ _

Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
quickdiskar då ;-)


//Måns



------------------------------

Message Number: 25
Date: Mon, 26 May 2003 16:33:34 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?

On Mon, 26 May 2003, mans.common.se wrote:

>> >> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> >> och rabatt ;-)
>>
>> Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
>> Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
>> quickdiskar då ;-)

Javisst, om de funkar i ett vanligt hederligt analogt disc-echo. :-)

Må så vara att det är kutym att ge SAS första chansen,
men om det handlar om digitalpryttlar hör det snarare till
god hyfs att inte göra det. ;-)


/mr - överdriver lätt




------------------------------

Message Number: 26
Date: Mon, 26 May 2003 16:47:21 +0200
From: "dator.studentradion.com"
Subject: Sneak preview=?ISO-8859-1?Q?_för?= sasare=?ISO-8859-1?Q?_säljes/bytes?
Hej!

Skall bli av med grejjor genom att sälja eller byta dem mot annat kul. Jag
nämner inga pris, det får ni stå för.

Pryl 1.

MOTM modular system i coolt SKB-case. Består av:

1 x MOTM - 300 ULTRA VCO
1 x MOTM - 320 VOLTAGE CONTROLLED LFO
1 x MOTM - 420 VOLTAGE CONTROLLED FILTER
1 x MOTM - 410 TRIPLE RESONANT FILTER
1 x MOTM - 110 RING MOD/VCA
2 x MOTM - 800 EG
1 x MOTM - 900 POWER SUPPLY

Includerar 400 sidor info i fin MOTM pärm. Caset har ytterligare plats för
6U MOTM-moduler (tror jag, kan kolla senare). Tillverkad, sammanställd och
kontrollerad av tillverkaren synthtech (synthtech.com). Importerad från USA.
Helt oanvänd. Caset har små tecken på att det har varit flyttat från punkt A
till punkt B på ett smutsigt parkettgolv. Nypris ligger runt 18000:- med
transport, tull och moms. Säljes pga att jag behöver ngt med hardwire
alternativ vid sidan av patchmöjligheterna (typ MS-20). Är lite för otålig
för det där. Det var kanske dumt att skriva sådant på denna lista ... ?
Detta är en perfekt startpunkt för ett grymmt modularprojekt.

Pryl 2.

Roland JX-3P i fint skick. Köpt 1996 av den då anonyme Pierre Järksten (kan
innebära fett samlarvärde höhö).

Pryl 3.

Nord Lead 3 Rack med kartong (tror jag) och manual. Obetydligt använd. Jag
är dock inte helt övertygad om att jag skall sälja den så "hit me".

Bytes mot:

MS-20
Minimoog
MPC-60 MKI
Tr-808
CR-78
Mono/ poly
Jupiter 6
Vocoder (VP-330, VC-10 osv..)

Fender/ Rhodes MKI 73
Hohner Clavinet D6
Wurlitzer

Annat, kom med förslag. Det bör vara bra. Jag tar inte emot skrot. Det gör
dem på Stena och Ragnsells.

Jag begär inte mycket, höhö!

MVH
/Piotr









------------------------------

Message Number: 27
Date: Mon, 26 May 2003 17:03:28 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Sneak preview=?ISO-8859-1?Q?_för?= sasare=?ISO-8859-1?Q?_säljes/bytes?
On Mon, 26 May 2003, dator.studentradion.com wrote:

>> Detta är en perfekt startpunkt för ett grymmt modularprojekt.

Höhö, anar nästan lite Musikbörsreklamvibbar här... ;-)

>> Roland JX-3P i fint skick. Köpt 1996 av den då anonyme Pierre Järksten
>> (kan innebära fett samlarvärde höhö).

Speciellt nostalgivärdefullt om detta var i den urtid då herr Jerksten
ännu inte hade skaffat kylaggregat till studion. :-)
Jajäklar vilken värmeutveckling det är i hans vägg med allsköns
19"-rackare...


/mr - impulsköpte PJ:s gamla puff-och-pys-burk mm




------------------------------

Message Number: 28
Date: Mon, 26 May 2003 17:17:15 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: om du vill=?ISO-8859-1?Q?_stå?= och=?ISO-8859-1?Q?_fåna?
Hej SAS!

>>
>>Jag har använt piezoelement (elfa 37-787-27, 31:30:-) till min
>>hembyggda triggergenerator med "pads" till Simmons SDSV. Dessa funkar
>>ganska bra men är ej stryktåliga (elementet levereras monterad i
>>plastkapsel).

Det sitter piezosummer i sådana skojigheter som Boss HC-2 handklappare:

http://www.acc.umu.se/~polarn-p/sas/hc2.jpg

Och den tål massor med stryk. Den sitter ju fastgeggad inuti en plåtlåda
förstås.
Applåder åt Boss!
Kla-klatschhhh! Skönt handklapp!

Nu är'e summertime, grabbar! :)

mvh

P






------------------------------

Message Number: 29
Date: Mon, 26 May 2003 17:20:28 +0200
From: "moxie.kfib.org"
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?

On Mon, 26 May 2003, mr.analogue.org wrote:

>> On Mon, 26 May 2003, mans.common.se wrote:
>>
>> >> >> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> >> >> och rabatt ;-)
>> >>
>> >> Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
>> >> Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
>> >> quickdiskar då ;-)
>>
>> Javisst, om de funkar i ett vanligt hederligt analogt disc-echo. :-)
>>
>> Må så vara att det är kutym att ge SAS första chansen,
>> men om det handlar om digitalpryttlar hör det snarare till
>> god hyfs att inte göra det. ;-)

Trams och dumheter. Ja, jag ser smileyn, men den dag man bryr sig mer om
huruvida burken är analog eller digital än huruvida den låter
ballt&bizarrt, den dagen har ens hjärna ruttnat mer än tillåtet.

Posta för all del en lista. Om nu mr vill slippa så får du gärna skicka
den direkt till mig, och säkert en massa andra också :-) Inte för att jag
har ett skitlass kluring att göra av med på burkar, men det är alltid kul
att se vad som går och för ungefär vad.

/Moxie (Muttrar över talibaner)




------------------------------

Message Number: 30
Date: Mon, 26 May 2003 17:29:29 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: RE: OT: Annonsmarknader?

Oj, t o m Moxie vaknade! :-)

On Mon, 26 May 2003, moxie.kfib.org wrote:

>> On Mon, 26 May 2003, mr.analogue.org wrote:
>>
>> >> Må så vara att det är kutym att ge SAS första chansen,
>> >> men om det handlar om digitalpryttlar hör det snarare till
>> >> god hyfs att inte göra det. ;-)
>>
>> Trams och dumheter. Ja, jag ser smileyn, men den dag man bryr sig mer om
>> huruvida burken är analog eller digital än huruvida den låter
>> ballt&bizarrt, den dagen har ens hjärna ruttnat mer än tillåtet.

Därav smileyn, min gode vän!

Utan distans är det inte alls lika kul att snöa in. Känn efter själv.


/mr - inte alltid allvarlig




------------------------------

Message Number: 31
Date: Mon, 26 May 2003 17:33:04 +0200
From: "daniel.araya.sr.se"
Subject: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?

Jag skulle behöva ett par quickdiskar till min roland s-nånting som jag
fick för 200:-... :) Jag har aldrig slagit på maskinen (såklart!) men
jag antar att driven är paj.

/d

>>>> mans.common.se 2003-05-26 16:40:05 >>>
>>> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>>> och rabatt ;-)
>>>
>>> - johan -_ _

Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
quickdiskar då ;-)


//Måns




------------------------------

Message Number: 32
Date: Mon, 26 May 2003 17:46:06 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: 2,8" Re: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?

Jag hade en S220 tills alldeles nyligen.
Det är sant att driven brukar lägga ner på dem, och det är för att de har
en så bisarr lösning med remdrift! Och remmen slappar ihop efter ett antal år.
Jag har hört historier om hur omöjligt det skulle vara att byta rem i dem,
men jag lyckades med min.
Det var ett litet helvete att plocka isär driven, men när jag väl lyckats
med det så kvistade jag över till Konsum och köpte ett storpack schyssta
gummiband. Och så hällde jag ut rubbet på bordet och letade tills jag
hittade en av lagom längd. Jag pillade tillbaks hela rasket i samplaren,
stoppade i en disk och startade. Tugg-tugg-tugg! sade det och så läste den
in en fräck fairlight-stylad "Orchestra Hit"! No problemo.

Vansinnig drive det där. Kan ingen bygga ett 3,5" uppgraderingskit? Ricard? :-)
Det finns ju en och annan bizarr lofisampler därute som skulle må gott av
en annan drive. Roland S-10/MKS-100/S-220, Akai S612/S700/X7000 osv.

At 17:33 2003-05-26 +0200, you wrote:
>>Jag skulle behöva ett par quickdiskar till min roland s-nånting som jag
>>fick för 200:-... :) Jag har aldrig slagit på maskinen (såklart!) men
>>jag antar att driven är paj.
>>
>>/d





------------------------------

Message Number: 33
Date: Mon, 26 May 2003 18:39:29 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: Re: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?

Du kan få byta samplern mot fyra Quickdiskar :-)
(Jag tror att jag säljer Quickdiskarna med tillhörande Akaisampler
faktiskt....)

//Måns

-----Original Message-----
From: "daniel.araya.sr.se"
To: Multiple recipients of SAS
Date: Mon, 26 May 2003 17:33:04 +0200
Subject: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?

>> Jag skulle behöva ett par quickdiskar till min roland s-nånting som jag
>> fick för 200:-... :) Jag har aldrig slagit på maskinen (såklart!) men
>> jag antar att driven är paj.
>>
>> /d
>>
>> >>>> mans.common.se 2003-05-26 16:40:05 >>>
>> >>> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> >>> och rabatt ;-)
>> >>>
>> >>> - johan -_ _
>>
>> Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
>> Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
>> quickdiskar då ;-)
>>
>>
>> //Måns
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 34
Date: Mon, 26 May 2003 18:50:43 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: Re: 2,8" Remdrift

>> Jag hade en S220 tills alldeles nyligen.
>> Det är sant att driven brukar lägga ner på dem, och det är för att de
>> har en så bisarr lösning med remdrift! Och remmen slappar ihop efter ett
>> antal år.

Precis samma på Akai S-612 och Akai S-700 (som jag har).

>> Jag har hört historier om hur omöjligt det skulle vara att byta rem i
>> dem, men jag lyckades med min.


Att byta rem är lätt som en plätt. OM MAN BARA HITTADE EN REM AV RÄTT
DIMENSION. Ursäkta de stora bokstäverna men jag är asförbannad över att
det inte existerar.... har jagat en sådan i två års tid nu :-(


>> Vansinnig drive det där. Kan ingen bygga ett 3,5" uppgraderingskit?
>> Ricard? :-)

I S-700 sitter det en Z-80 och några löstagbara Eprommar med
programvaran. Borde vara en barnlek att hacka om.

>> Det finns ju en och annan bizarr lofisampler därute som skulle må gott
>> av
>> en annan drive. Roland S-10/MKS-100/S-220, Akai S612/S700/X7000 osv.

Jepp!

//Måns



------------------------------

Message Number: 35
Date: Mon, 26 May 2003 18:43:23 +0200
From: "zaleski.algonet.se"
Subject: Re: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?

Vad är en quickdisc? Min diskett driver till Korg Dss-1'an har stannat. Kan det
fixas med Quickdisc?

MVH
/Piotr
Den 26 Maj 2003 skrev mans.common.se:

>> Du kan få byta samplern mot fyra Quickdiskar :-)
>> (Jag tror att jag säljer Quickdiskarna med tillhörande Akaisampler
>> faktiskt....)
>>
>> //Måns
>>
>> -----Original Message-----
>> From: "daniel.araya.sr.se"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Date: Mon, 26 May 2003 17:33:04 +0200
>> Subject: Ang: RE: OT: Annonsmarknader?
>>
>> >> Jag skulle behöva ett par quickdiskar till min roland s-nånting som jag
>> >> fick för 200:-... :) Jag har aldrig slagit på maskinen (såklart!) men
>> >> jag antar att driven är paj.
>> >>
>> >> /d
>> >>
>> >> >>>> mans.common.se 2003-05-26 16:40:05 >>>
>> >> >>> Eller här på SAS förståss. Kutym är väl att vi får första chansen,
>> >> >>> och rabatt ;-)
>> >> >>>
>> >> >>> - johan -_ _
>> >>
>> >> Jaooo. Fast frågan är om ni verkligen vill ha digitala saker?
>> >> Möjligen att någon SAS:are skulle vara intresserad av 60 stycken
>> >> quickdiskar då ;-)
>> >>
>> >>
>> >> //Måns
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>





------------------------------