SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Fri, 04 Apr 2003 15:38:00 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: bbd reverb=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= mn3205 datablad=?ISO-8859-1?Q?_någon_=3F=29?
On Fri, 4 Apr 2003, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> >> >> >> http://www.analogue.org/mr/sas/bbd/ic/
>>
>> till nån av kretsarna var det ett
>> exempel på en reverb koppling med bbd

Japp, det finns t o m vissa BBD-kretsar med multitap-utgångar för
reverbanvändning.

>> hur låter det egentligen, skit ??

Keine Ahnung, men jag tror att det borde kunna låta smått intressant
också, förutom skit.

>> jag menar det kan ju inte bli speciell lång
>> efterklangstid......

Beror väl på hur mycket du återkopplar dem?


/mr




------------------------------

Message Number: 2
Date: Fri, 04 Apr 2003 15:48:41 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: ljudexempel=?ISO-8859-1?Q?_på?= fraktalsekvensiatorstyrd modular

On Fri, 4 Apr 2003, than.techno.org wrote:

>> Jag har MP3'at ner lite exempel idag så får ni alla avgöra själva om det
>> är bra eller dåligt att göra musik av endimensionella snitt av
>> tvådimensionella fraktaler.
>>
>> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-3.mp3
>> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-4.mp3
>> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-5.mp3

Om du frågar mig så är det bra. :-)
(iofs vet jag inte om det är tack vare just fraktalen - man ändå!)

Hur var det nu, hade du kollat in dina genrekollegor Pan sonic ännu?


/mr




------------------------------

Message Number: 3
Date: Fri, 04 Apr 2003 15:53:52 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: ljudexempel=?ISO-8859-1?Q?_på?= fraktalsekvensiatorstyrd modular

var väl schysst men inte speciellt olikt
nåra av dina tidigare alster gjorda utan
denna hära burken.....

alltså jag har inte hängt med i snacket
om din dac osv ,men hur många cv får du ut,
och vad styr dom förnåt i just dessa exempel ?

/oole

>>http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-3.mp3
>>http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-4.mp3
>>http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-5.mp3
>>
>>/Jonatan
>>
>>-=# KYMATICA LABORATORIUM #=-
>>http://kymatica.websajten.com
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>


_________________________________________________________________
Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj



------------------------------

Message Number: 4
Date: Fri, 04 Apr 2003 21:31:27 +0200
From: "anders.wilhelm.uniweb.se"
Subject: SV: ljudexempel på fraktalsekvensiatorstyrd modular

This is a multi-part message in MIME format.

----=_--bab3aae9.0257f74d.000000fb
Content-type: text/plain; charset=Unknown-8bit
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Mja, vän av ordning vet ju att själva meningen med fraktaler är att de
befinner sig någonstans *mellan* diskreta dimensioner. Jag gilalr skarpt 1/f
fraktaler. Detta var både komplext och tillräckligt repetativt för att
vara intressant både för en och fem genomlyssningar. Fortsätt så!!!

/aw - någonstans mellan 0.9~1.1 promille.


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: than.techno.org [mailto:than.techno.org]
Skickat: fr 2003-04-04 14:10
Till: Multiple recipients of SAS
Kopia:
Ä
mne: ljudexempel på fraktalsekvensiatorstyrd modular



>>> >>>> farbror_synt.hotmail.com 2003-04-03 12:07:27 >>>
>
>>>> snarrk......
>
>>>> vore det inte lättare att ställa ner ett

>
>>>> cv tangentbord i en låda och låta em hamster

>
>>>> eller marsvin springa runt li
te på tangenterna ?
>


>>> Hörru din otrevlige gamle synthgubbe, nu får du allt vara snäll! :)

>
>>> Jonathan är faktiskt vår ende

>
>>> flumhippeiesjälvlärdgalenvetenskapsmanprogrammerare, så jag tycker

>
>>> att vi ska vårda ho
nom ömt!
>
>>> Jag är gruvligt imponerad av både hans program och musik!

>


>>Samma här!
>>Dessutom är jag pälsallergiker.

Haha... =) Tack Daniel & MR för att ni står upp för mig... =)
Jag har MP3'at ner lite exempel idag så får ni alla avgöra själva om det är
bra eller dåligt att
göra musik av endimensionella snitt av tvådimensionella
fraktaler.

http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-3.mp3
http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-4.mp3
http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-5.mp3

/Jonatan

-=# KYMATICA LABORATORIUM #=-
http://kymatica.websajten.com











----=_--bab3aae9.0257f74d.000000fb
Content-Type: application/octet-stream; name="winmail.dat"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="winmail.dat"
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----=_--bab3aae9.0257f74d.000000fb--

------------------------------

Message Number: 5
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:01:42 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_förpacka_=28RE:_r.i.p=29?
>> jag tänker sätta in ms 20 ,50 & sq10
>> i ett stort kabinett ala ;
>> http://www.sequencer.de/moogulatorium/pics/msrack2.jpg

"Men det ser ju inte alls ut som en modular,
utan bara som om man satt en träram runt burkarna",
var det nån som skrev... ;-)

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 6
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:05:04 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:_förpacka_=28RE:_r.i.p=29=29?
>> Ja, jag vet att MS-20'n kör Hz/Oktav,
--------

Den var ny!

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 7
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:15:02 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Klaviatur=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:_förpacka_=28RE:_r.i.p=29=29?
Erik:
>> >> Ja, jag vet att MS-20'n kör Hz/Oktav,
>> --------
>>Den var ny!

Hehehe!
Har iofs sett den förr, men skrattar lika gott denna gång... :-D


En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".

(Nån som fattar det roliga? :)


/mr





------------------------------

Message Number: 8
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:33:04 +0200
From: "lasse.livesound.se"
Subject: Re: Klaviatur=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:_förpacka_=28RE:_r.i.p=29=29?
mr:
>> En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
>> analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
>> parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".
>>
>> (Nån som fattar det roliga? :)

Ehm, jo jag tror det.

Noll minus 2 volt per oktav, eller ?

Isåfall : hehe....

Om inte : beats me !

LJ

http://hem.spray.se/ppgwave/studiopics.html



------------------------------

Message Number: 9
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:30:14 +0200
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur

From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur (Re: förpacka (RE: r.i.p))
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:05:04 +0200

Erik,

>> >> Ja, jag vet att MS-20'n kör Hz/Oktav,
>> --------
>>
>> Den var ny!

Hänger du inte med i utvecklingen?

De nya Hz/Oktav syntarna är till för ny banbrytande musik i den nya
linjariserade Tip-Top-Hipp-Hopp-Blipp-Blopp-Flip-Flop-dansmusiken med
pulserande 10 GHz baskaggar... i 155.52 MBPS tokdanstempo.

MVH
Magnus - dansar villt till bredbandsmusiken...



------------------------------

Message Number: 10
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:30:00 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:_förpacka_=28RE:_r.i.p=29=29?
Här fanns ju mycket mums!
http://www.sequencer.de/moogulatorium/
Kolla tex PPG:s analoga syntar, eller vilka-chip-i-vilken-synt?


/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 11
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:41:21 +0200
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur

From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Klaviatur (Re: förpacka (RE: r.i.p))
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:15:02 +0200

>> Erik:
>> >> >> Ja, jag vet att MS-20'n kör Hz/Oktav,
>> >> --------
>> >>Den var ny!
>>
>> Hehehe!
>> Har iofs sett den förr, men skrattar lika gott denna gång... :-D
>>
>>
>> En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
>> analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
>> parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".
>>
>> (Nån som fattar det roliga? :)

JÄVLAR VILKET SVEP!

Bara med lite brus så kommer den svepa som en jävla galning!

Var det det du tänkte på?

MVH
Magnus



------------------------------

Message Number: 12
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:42:46 +0200
From: "wenoc.cyde.net"
Subject: Re: Klaviatur=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:_förpacka_=28RE:_r.i.p=29=29?
lasse.livesound.se wrote:

>>mr:
>>
>>
>>>>En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
>>>>analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
>>>>parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".
>>>>
>>>>(Nån som fattar det roliga? :)
>>>>
>>>>
>>
>>Ehm, jo jag tror det.
>>
>>Noll minus 2 volt per oktav, eller ?
>>
>>
Annars blev det väl väldigt konstigt? 0V/oktav skulle ju betyda att
CV-ställde inte till exempel en vco på alla frekvenser samtidigt - brus.

/Linus - lyssnar på 707a och tittar intresserat i servicemanualen till
den. humhum...




------------------------------

Message Number: 13
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:44:11 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Klaviatur

magda:
>>From: "mr.analogue.org"
>>
>> > En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
>> > analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
>> > parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".
>> >
>> > (Nån som fattar det roliga? :)
>>
>>JÄVLAR VILKET SVEP!
>>Bara med lite brus så kommer den svepa som en jävla galning!
>>Var det det du tänkte på?

Jepp!

Det vore liiiite mer användbart med 0-2 _oktaver_per_volt_, dvs
Ω - oändligt många V/oct. :-)


mr/





------------------------------

Message Number: 14
Date: Fri, 04 Apr 2003 21:41:31 +0200
From: "than.techno.org"
Subject: Re: ljudexempel=?ISO-8859-1?Q?_på?= fraktalsekvensiatorstyrd modular

On Fri, 4 Apr 2003, mr.analogue.org wrote:
>> On Fri, 4 Apr 2003, than.techno.org wrote:
>>
>> >> Jag har MP3'at ner lite exempel idag så får ni alla avgöra själva om det
>> >> är bra eller dåligt att göra musik av endimensionella snitt av
>> >> tvådimensionella fraktaler.
>> >>
>> >> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-3.mp3
>> >> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-4.mp3
>> >> http://kymatica.websajten.com/mp3/kymaster11-5.mp3
>>
>> Om du frågar mig så är det bra. :-)
>> (iofs vet jag inte om det är tack vare just fraktalen - man ändå!)

Tack. =) Nä det är ju inte fraktalen i sig som gör musik, det är bara ett
stycke intressant råmaterial att arbeta med. Största delen av skapandet äger
ju rum på modularen och mixerbordet.

>> Hur var det nu, hade du kollat in dina genrekollegor Pan sonic ännu?

Vad tror du?? ;)
Särskild den ena halvan av duon, Ilpo Väisanen... Det är nog den enda
människan i världen (som jag lyckats hitta) som gör musiken precis så som jag
vill ha den, och som jag vill göra den själv! Kolla in hans album "Asuma".

/Jonatan

-=# KYMATICA LABORATORIUM #=-
http://kymatica.websajten.com





------------------------------

Message Number: 15
Date: Fri, 04 Apr 2003 21:50:03 +0200
From: "than.techno.org"
Subject: Re: ljudexempel=?ISO-8859-1?Q?_på?= fraktalsekvensiatorstyrd modular

On Fri, 4 Apr 2003, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> var väl schysst men inte speciellt olikt
>> nåra av dina tidigare alster gjorda utan
>> denna hära burken.....

Nej precis, men det som är olikt här är att jag kan få fram väldigt detaljrika
"styrspännings-loopar". Men framförallt är det ju arbetssättet som blir
annorlunda, och mycket roligare tycker jag själv. Det är spännande att
utforska fraktalbilder och rita linjer i den, till skillnad från att knappra
in medvetna rytmer och styrspänningsförlopp...

>> alltså jag har inte hängt med i snacket
>> om din dac osv ,men hur många cv får du ut,
>> och vad styr dom förnåt i just dessa exempel ?

Den ger ut fyra CV med 12-bitars upplösning... I fraktalprogrammet så blir ju
dock upplösningen aldrig större än antal iterationer i fraktalen, så i
praktiken använder jag oftast bara 7 eller 8 av bitarna.
Och sedan spottar den även ut 8 st gates, jag ska införa komparatorer i
mjukvaran så att man kan sätta tröskelvärden på det som normalt skulle komma
ut på dac'en, och göra gates av detta istället, och med möjlighet att
kvantisera det i tid... (gärna skild kvantisering för gate on och gate off, så
att man kan få olika pulslängder men samma grundläggande puls...)

I just dessa exempel så styrs fyrkvadrantsmultiplikatorer som släpper igenom
olika signaler, så som brus och vågformer från VCO'er. Samt i flera fall
styrs cutoff-frekvens på filter, och I något exempel styrs också tonhöjd på
vco... (det är olika i de tre olika styckena och jag minns inte exakt hur jag
gjorde i vilket!)

/Jonatan

-=# KYMATICA LABORATORIUM #=-
http://kymatica.websajten.com





------------------------------

Message Number: 16
Date: Fri, 04 Apr 2003 23:24:08 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: ljudexempel=?ISO-8859-1?Q?_på?= fraktalsekvensiatorstyrd modular

than:
>> >> alltså jag har inte hängt med i snacket
>> >> om din dac osv ,men hur många cv får du ut,
>> >> och vad styr dom förnåt i just dessa exempel ?
>>
>>Den ger ut fyra CV med 12-bitars upplösning... I fraktalprogrammet så blir ju
>>dock upplösningen aldrig större än antal iterationer i fraktalen, så i
>>praktiken använder jag oftast bara 7 eller 8 av bitarna.

Det finns metoder att öka den där upplösningen och s a s få "nyanser mellan
färgerna" - genom att inte bara kolla hur snart ens komplexa tal rymmer
över tröskeln till oändligheten, utan ta reda på hur långt över tröskeln
den hoppar i just den iterationen. Då kan du få en väldigt hög upplösning
och slippa trappstegen. Det borde vara extra bra just i en sån här
tillämpning och är faktiskt inte alls så jättesvårt!


/mr - hör f f g Fischerspooner... gillar iofs inte alla element, men de
har sällsynt mycket analogrelaterat och sköna ljud, effekter och en del
annorlunda programmering





------------------------------

Message Number: 17
Date: Fri, 04 Apr 2003 23:39:04 +0200
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: Klaviatur

From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Klaviatur
Date: Fri, 04 Apr 2003 22:44:11 +0200

>> magda:
>> >>From: "mr.analogue.org"
>> >>
>> >> > En annan kul liknande grej var i databladet til nån nytillverkad
>> >> > analogsynt, kommer ej ihåg vilken, där de specade nån spänningsstyrd
>> >> > parameters styromfång till nåt i stil med "0-2 V/oct".
>> >> >
>> >> > (Nån som fattar det roliga? :)
>> >>
>> >>JÄVLAR VILKET SVEP!
>> >>Bara med lite brus så kommer den svepa som en jävla galning!
>> >>Var det det du tänkte på?
>>
>> Jepp!

Okey dokey! ;O)

>> Det vore liiiite mer användbart med 0-2 _oktaver_per_volt_, dvs
>> Ω - oändligt många V/oct. :-)

Right.

Överhuvud taget är hela V/Okt Hz/V frågan förvirrande...

Jag tycker för övrigt att farten i ett stycke skall mätas i antal tum notpapper
per jordvarv relativt Andromeda. Det känns väl lagom vagt och luddigt?

MVH
Magnus



------------------------------

Message Number: 18
Date: Fri, 04 Apr 2003 23:38:23 +0200
From: "ricard.wanderlof.swipnet.se"
Subject: Re: SAS-konvent? (Var: Re: AHMW2003 bilder)


On Fri, 4 Apr 2003, moxie.kfib.org wrote:

>> Dessutom är den elektroniskt trasig på något sätt. Förmodligen ett rätt
>> enkelt sätt, eftersom den inte är så komplicerad. Någon syd-sasig som
>> känner för att hjälpa till att fixa till en lätt dement äD/Eåä6/7å?
>> Ricard? :-)
>> /Moxie (Fiskar)

Hm, på vilket sett yttrar sig demensen?

/Ricard
--
Ricard Wanderlöf (ricard.wanderlof.swipnet.se) [http://home.swipnet.se/ricard]

Analog synth, railroad, magnetic recording and Citroen GS/GSA enthusiast
-- "Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand" --
>>




------------------------------

Message Number: 19
Date: Fri, 04 Apr 2003 23:29:12 +0200
From: "ricard.wanderlof.swipnet.se"
Subject: Re: SAS-konvent? (Var: Re: AHMW2003 bilder)


On Fri, 4 Apr 2003, moxie.kfib.org wrote:

>> Ja, jo, iofs. Och världens kompaktaste monstermaskin X-911, och den lätt
>> nerrökta Lexicon Vortex-effektburken, som trots att den är digital är nog
>> så bisarr. För att inte tala om min Casio SK-1 :-) Fast när man hör er
>> andra prata om hur ni tänker släpa med er 3200or och CS-60ior och ditten
>> och datten (vem kommer släpande på T.O.N.T.O? "Ey, grabbar, den gick på
>> D¸ska E-bay förra veckan - Tanten som sålde den hade satt rubriken "Gansz
>> kaput haus-klavier bitte gewesen" på den") så blir man ju lätt
>> intimiderad, om man säger så :-)

Vi är ju ett gäng här i Skåne som gillar kompakta maskiner ...

/Ricard
--
Ricard Wanderlöf (ricard.wanderlof.swipnet.se) [http://home.swipnet.se/ricard]

Analog synth, railroad, magnetic recording and Citroen GS/GSA enthusiast
-- "Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand" --
>>




------------------------------

Message Number: 20
Date: Fri, 04 Apr 2003 23:41:26 +0200
From: "ricard.wanderlof.swipnet.se"
Subject: Re: Odyssey


On Fri, 4 Apr 2003, mr.analogue.org wrote:

>> Pro-One som är så behändig? :-)
>> Iofs är den inte _pytteliten_, men den har iaf massor av rattar och skit
>> som tar plats och den är inte ful(l)stor. Och den är platt och framförallt
>> LÄTT!

Men det är en del luft i den... när jag byggde Pro-Minin slogs jag av att
Pro-One-kretskortet (som väsentligen sitter under frontpanelen) fyller upp
nästan hela synten. Men så är det oxo trångt därinne.

>> Oberheim däremot gjorde ju helsjuka prylar...

Jo... mycket big is beautiful där.

>> Sant. Synd bara att rattar är så mycket mer otydliga att läsa av - och
>> sämst av alla är Moogs, med sina blanka toppar och obefintliga vita
>> markeringar. (Detta kompenseras iofs av de snyggaste vetenskapliga
>> graderingarna runt potarna!)

Jo... det ligger nån slags tillfredsställelse att veta att man ställt in
en attacktid på just 27.3 ms eller vad det nu kan vara ... :-)

/Ricard
--
Ricard Wanderlöf (ricard.wanderlof.swipnet.se) [http://home.swipnet.se/ricard]

Analog synth, railroad, magnetic recording and Citroen GS/GSA enthusiast
-- "Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand" --
>>




------------------------------

Message Number: 21
Date: Sat, 05 Apr 2003 02:41:05 +0200
From: "dator.studentradion.com"
Subject: Prophet 5

This is a multi-part message in MIME format.

----=_--bab3f343.0269a110.00000102
Content-type: text/plain; charset=US-ASCII
Content-Transfer-Encoding: 7bit

hej listan!

jag är ny till denna lista men jag har hört från en vän att det är här man finner
gräddan av all synth expertis i sverige. jag skall åka och titta på en prophet 5
idag. det är en rev2 med originalcase, tydligen helt oanvänd. människan säger att
han är andra ägaren. jag älsakar det varma kladdiga soundet som kommer ur den
synthen och har gett mig fan på att köpa en sådan.

vad skall man tänka på när man köper en prophet? meningarna går isär när det
gäller vilken version som är bäst. vissa säger att 1 och 2 är inget att ha medan
andra påstår att de är bäst. vissa säger att 3.2 av alla skall vara stabilast
osv... den ända gemensamma faktorn i allas åsikter är att den är "unreliable".
vågar man köpa en rev2 eller är det att slänga pengarna i sjön. jag är väldigt
tacksam för lite vägledande kommentarer!

/piotr
uppsala


----=_--bab3f343.0269a110.00000102
Content-Type: text/html; name="body.htm"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: attachment; filename="body.htm"


<=21DOCTYPE HTML PUBLIC =22-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN=22>






hej listan=21

 

jag är ny till denna lista men jag har hört från en
vän att det är här man finner gräddan av all synth expertis i
sverige
. jag skall åka och titta på en prophet 5
idag. det är en rev2 med originalcase, tydligen helt oanvänd. människan säger
att han är andra ägaren
. jag älsakar det varma
kladdiga soundet som kommer ur den synthen och har gett mig fan på att köpa en
sådan.

 

vad skall man tänka på när man köper en prophet?
meningarna går isär när det gäller vilken version som är bäst. vissa
säger att 1 och 2 är inget att ha medan andra påstår att de är bäst.
vissa säger att 3.2 av alla skall vara stabilast osv... den ända gemensamma
faktorn i allas åsikter är att den är =22unreliable=22. vågar man köpa en
rev2 eller är det att slänga pengarna i sjön. jag är väldigt tacksam för
lite vägledande kommentarer=21

 

/piotr

uppsala


----=_--bab3f343.0269a110.00000102--

------------------------------