SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Thu, 20 Sep 2001 08:25:05 +0200
From: "patrick.ks.swip.net"
Subject: Re: Sebastien Tellier

At 23:36 2001-09-19 +0200, you wrote:
>>Har ni kollat på filmerna på hans site?
>>De är mästerliga! Helt otroligt bra!
>>
>>/Thomas
>>(Tror att jag måste köpa hans skiva bara för
>>det...)

Köpte den på konserten och är hemskt besviken, inte
på långa vägar så bra som konserten. Dessutom är
det inget eller väldigt lite thereminspel på skivan.

/ Patrick P som återigen tackar herr Falke för parkeringen.




------------------------------

Message Number: 2
Date: Thu, 20 Sep 2001 08:56:46 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Atlas Routie,r=?ISO-8859-1?Q?_Första?= utkastet till SAS#6


Hej Bengt och alla andra på listan.
Just hemkommen från en vecka på Sicilien, hittar jag till min glädje detta
i inboxen.
Efter en genomlyssning kan jag konstatera att det låter tämligen homogent,
trots att materialet är gjort på olika håll.
På hela taget låter det bra, även om jag håller med om att det kanske borde
hända lite mer i vissa avsnitt.
Jag vet att det hör till genren, men jag tycker nog ändå att min loop
repeteras lite väl många gånger mot slutet av låten. Det låter dock mycket
bra, så jag vill inte direkt klaga.
Däremot är jag lite förbryllad över mina bidrag på 7:53 och 9:23. Jag kan
inte höra dem över huvud taget. Allt jag hör är min trumslinga (som börjar
på 7:29 enligt listan).

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 3
Date: Thu, 20 Sep 2001 09:35:11 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: SV: Re:SV: Hur=?ISO-8859-1?Q?_stämmer?= man en Jupiter 4=?ISO-8859-1?Q?_=3F?
Jo, du har rätt när det gäller en elgitarr. Det man gör där är att man
kan förskjuta en änden av strängen så att stränglängden kan justeras. På
så sätt kan man justera att 12:e bandet klingar en oktav över lös
sträng. Sedan måste ju alla övriga band sitta rätt monterade för att
alla andra toner ska klinga rätt, vilket tyvärr är ganska ovanligt över
hela halsen.

/Bengt Falke, som snart har fått ordning på sin Motobecane Velo Solex
(svart moppe met motor som trycker på framhjulet). Dottern ska ha den på
Ölnad.

>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: polarn-p.acc.umu.se [mailto:polarn-p.acc.umu.se]
>> Skickat: den 19 september 2001 22:46
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Re: SV: Re:SV: Hur stämmer man en Jupiter 4 ?
>>
>>
>> Hej!
>>
>> At 21:50 2001-09-19 +0200, you wrote:
>>
>> >>Det ska vara en halvton mellan varje par närliggande tangenter,
>> >>detta kan kallas tracking.
>>
>> Finns det inte en musikterm för det hela:
>> "Intonation"
>>
>> Jag har för mig att man kan ställa det på diverse elguitarrer
>> med skruvar o
>> grejor nere i stallet.
>> Fick jag lära mig hårt en gång i min ungdom när jag hjälpte
>> ett lokalt
>> rockband spela in en demo. De stämde och stämde och stämde
>> men det lät ändå
>> så surt så kvarttumsbandet skar sig. Då dök det upp en snubbe
>> som kunde
>> gitarrer och konstaterade att strängaspelet var fel intonerat. Och så
>> skruvade han i den andra änden av guitarren, och se då blev
>> det ordnung på
>> skramlet.
>>
>> mvh
>>
>> /P!
>>
>> ...försöker jsut nu intonera en gammal moped istf syntar, det
>> går inge bra...
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 4
Date: Thu, 20 Sep 2001 10:15:31 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: fynd?

Erik, nå't för dig kanske?

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466949786

Och modularsugna som inte bygger;
Serge - men å andra sidan har man Forrest's bud emot sig:

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466328909

För de med lite mindre budget:

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466222355

och:

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1465656849

jesper (jesper.bolina.hsb.se)
- -- --- ---- ----- ---- --- -- -
electronic obsession mailorder
(jesper.odemark.swipnet.se)





------------------------------

Message Number: 5
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:00:02 +0200
From: "peter.radiomatch.com"
Subject: Depeche Mode!


Jo, så här är det. Jag har en god vän som jobbar på Radio Stockholm. De behöver ha
något kunnigt Depeche Mode fan i radio i morgon. Finns det någon på SAS listan som
befinner sig i Stockholm som skulle vara intresserad av detta? Hör i så fall av er
till:

sttomask.sth.sr.se

Jag hade gärna gjort det själv, men jag bor ju i Kalamares, så det är lite långt!
Har
ju en egen station att ta hand om! ;-)

//Peter



------------------------------

Message Number: 6
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:02:00 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Depäsch=3F?
Hej folk!

Är det någon som är eller känner någon riktig diehard DM-fan i
stockholm som skulle kunna tänka sig att vara med och prata en sväng
i Radio Stockholm i morgon? Ju tokigare och mer kalenderbitare desto
bättre!

mvh

/Daniel



------------------------------

Message Number: 7
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:04:50 +0200
From: "peter.radiomatch.com"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Depäsch=3F?
Jamen va bra... Då behöver jag ju inte fråga mer! =)

För du jobbar väl med Kvarnkullen då eller?


//Peter

"daniel.araya.sth.sr.se" wrote:

> Hej folk!
>
> Är det någon som är eller känner någon riktig diehard DM-fan i
> stockholm som skulle kunna tänka sig att vara med och prata en sväng
> i Radio Stockholm i morgon? Ju tokigare och mer kalenderbitare desto
> bättre!
>
> mvh
>
> /Daniel
>





------------------------------

Message Number: 8
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:05:56 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?__panelpotvärden?= i=?ISO-8859-1?Q?_SAS-modular=3F=3F=3F?

Det går knappast att klara sig med bara ett värde. Man behöver logaritmiska
till ingångar och linjära till CV-parametrar.
Jag klarar mig med 50k log, 50k lin och 10k lin till nästan allt.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 9
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:06:08 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Depäsch=3F?
ekar det ?,hehe

/OLLE


>>From: "daniel.araya.sth.sr.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Depäsch?
>>Date: Thu, 20 Sep 2001 11:02:00 +0200
>>
>>Hej folk!
>>
>>Är det någon som är eller känner någon riktig diehard DM-fan i
>>stockholm som skulle kunna tänka sig att vara med och prata en sväng
>>i Radio Stockholm i morgon? Ju tokigare och mer kalenderbitare desto
>>bättre!
>>
>>mvh
>>
>>/Daniel
>>
>>


_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 10
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:06:41 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Depeche Mode!

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Thu, 20 Sep 2001 11:00:02 +0200
>> From: "peter.radiomatch.com"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Depeche Mode!
>>
>> Jo, så här är det. Jag har en god vän som jobbar på Radio Stockholm. De
>behöver ha
>> något kunnigt Depeche Mode fan i radio i morgon. Finns det någon på SAS listan
>som
>> befinner sig i Stockholm som skulle vara intresserad av detta? Hör i så fall
>av er
>> till:
>>
>> sttomask.sth.sr.se
>>
>> Jag hade gärna gjort det själv, men jag bor ju i Kalamares, så det är lite
>långt!
>> Har
>> ju en egen station att ta hand om! ;-)
>>


Haha! Kul att du känner kvarnis!
Världen är liten!

/D



------------------------------

Message Number: 11
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:14:06 +0200
From: "peter.radiomatch.com"
Subject: Re: Depeche Mode!

Ja, Kvaris är ju här nere ifrån, och han är ju i samma bransch så... Vi har till
och
med gjort radio ihop för många år sedan. =) Hälsa honom så gott!!

/P




------------------------------

Message Number: 12
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:17:52 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Atlas Routie,r=?ISO-8859-1?Q?_Första?= utkastet till SAS#6

Nu har jag också lyssnat på Atlas Routier, inspirerad av diskussionerna under
Akkurat-träffen i förrgår!

Kommentarer: fin stämningsmusik och framför allt vackra ljud. Otroligt snyggt
PS3100-lead, skön Moog-slinga och fantastiskt feta mattor från Jörgen (antar
jag?) sådär innan 11 minuter.
Rent musikaliskt tycker jag kanske att det är aningen intetsägande (dock
fortfarande så intressant att man fortsätter lyssna) men det hör ju till den här
musikstilen, om jag får vara så djärv. Ska liksom inte vara korta, koncisa grejer
utan långa funderingar. Första vändan PS3100-lead kändes också, trots det
perfekta ljudet, lite bortkopplad från eventuell rytm - det kanske bara var så
att man inte kunde förnimma något beat i det partiet, vilket iofs kan vara helt
OK.
Min huvudsakliga reflektion är dock att det till stor del handlar om att ett
ensamt, långt "bidrag" får lira en stund, för att därefter glida över till nästa
bidrag, osv. Skulle tycka det vore spännande med flera, kortare snuttar och
grejer som får gnuggas mot varandra lite mer. Men så är jag ju också maximalist,
och dessutom van vid låtlängder baserade på stenkakans hårda regler...

Fint jobb, allihop, och nu måste jag spela in nåt själv också!

Carlberg

==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 13
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:25:09 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Atlas Routie,r=?ISO-8859-1?Q?_Första?= utkastet till SAS#6


>>Min huvudsakliga reflektion är dock att det till stor del handlar om att
ett
>>ensamt, långt "bidrag" får lira en stund, för att därefter glida över till
nästa
>>bidrag, osv.

Bengt kan förstås svara på det, men jag tror nog inte det är så. Mina
bidrag var definitivt mixade med andras material emellanåt.
Jag tycker Bengt har lyckats över förväntan med att integrera bidrgen. Tänk
också på att han inte är klar med den här låten ännu.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 14
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:33:06 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Atlas Routie,r=?ISO-8859-1?Q?_Första?= utkastet till SAS#6

>> Nu har jag också lyssnat på Atlas Routier, inspirerad av diskussionerna under
>> Akkurat-träffen i förrgår!

Var hittar man den?

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu
MP3: http://www.mp3.com/kahn



------------------------------

Message Number: 15
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:34:14 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: fynd?

On Thu, 20 Sep 2001, jesper.bolina.hsb.se wrote:

>> Erik, nå't för dig kanske?
>>
>> http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466949786

Äsch, den där pedalen "V-C-F" har väl inget med PS-systämen att göra?
Om jag förstått det rätt är det *surprise* ett VCF.

>> Och modularsugna som inte bygger;
>> Serge - men å andra sidan har man Forrest's bud emot sig:
>>
>> http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466328909

Wow!
http://www.cyberdynesys.com/serge.htm

Och jag som egentligen inte gillar Serge... ;)

>> För de med lite mindre budget:
>>
>> http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1466222355
>>
>> och:
>>
>> http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1465656849

Theis. Nån som känner till detta märke?
Det verkar finnas en del fiffigheter där som vi borde inspireras av...


/mr




------------------------------

Message Number: 16
Date: Thu, 20 Sep 2001 11:50:52 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Depeche Mode!

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Thu, 20 Sep 2001 11:14:06 +0200
>> From: "peter.radiomatch.com"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: Depeche Mode!

>> Ja, Kvaris är ju här nere ifrån, och han är ju i samma bransch så... Vi har
>till
>> och
>> med gjort radio ihop för många år sedan. =) Hälsa honom så gott!!
>>
>> /P


Han hälsar tillbaka, han tyckte att "Svenska Analog Sympatisörer"
lät som en skum organisation, nån obskyr extremistgrupp... :)

hehe!

Han frågade vad vi gör när vi träffas..."dricker sprit och snackar
synthar" sa jag...


/d




------------------------------

Message Number: 17
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:02:42 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: Var hittar man Atlas=?ISO-8859-1?Q?_Routier=3F__Första?= utkastet till SAS#6

Läser du inte din e-post? ;O)

http://212.105.92.59/sas6/Atlas_routier.htm

/Bengt Falke

>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: thomas.roundhouse.se [mailto:thomas.roundhouse.se]
>> Skickat: den 20 september 2001 11:33
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Re: Atlas Routie,r Första utkastet till SAS#6

>>
>> >> Nu har jag också lyssnat på Atlas Routier, inspirerad av
>> diskussionerna under
>> >> Akkurat-träffen i förrgår!
>>
>> Var hittar man den?




------------------------------

Message Number: 18
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:04:37 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Depeche Mode!

Jomen, det stämmer väl bra?
/Bengt Falke
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: daniel.araya.sth.sr.se [mailto:daniel.araya.sth.sr.se]
>> Skickat: den 20 september 2001 11:51
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Re: Depeche Mode!

>> Han hälsar tillbaka, han tyckte att "Svenska Analog Sympatisörer"
>> lät som en skum organisation, nån obskyr extremistgrupp... :)
>>



------------------------------

Message Number: 19
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:09:01 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: Re: SIEL dk80

>>>>Och denne Siel DK80 har begåvats med en stor bild i Mark Vails
>>>>"Vintage Synthesizers". Vad är det för värld vi lever i... ;)
>>>>
>>
>> Synd i och för sig, men t ex den mycket snarlika Poly-800 som man heller
>> inte brukar ha med på synt-topp-tio-listan var en stor succé för Korg, en
>> billig synt som jag tror blev inkörsporten för många till syntvärlden. En
>> verklig budgetsynt, på gott och ont. Så trots att den inte är så bra, så
>> var den populär och introducerade synteriet till en stor massa.


Tror det var jag som startade det här genom att hävda att DK80 var lik
poly-800...

Poly-800 är ju klockren för väs-brus-flöjter och orglar... Den och DK80
är klart användbara än idag som "kompletteringssyntar". Särskilt som dom
är extremt billiga. Jamenar... en Prophet 5 är ju 100 gånger bättre än
en poly-800, men poly-800 kan göra några roliga ljud som man omöjligen
får till på P5:an, eller nån annan superbra synt...

/AW

(Har skruvat i timmar på min Matrix-6 för att få den att låta Poly-800,
och lyckas bara nästan... ;)

--
http://www.moulin-noir.com



------------------------------

Message Number: 20
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:20:06 +0200
From: "gordon_stryph.hotmail.com"
Subject: Re: SV: SV: Re:SV: Hur=?US-ASCII?Q?_stämmer?= man en Jupiter 4=?US-ASCII?Q?_=3F?
>>(svart moppe met motor som trycker på framhjulet). Dottern ska ha den på
>>Ölnad.

Ölnad låter jättetrevligt men det kanske inte ska kombineras med
framförandet av motorvelociped ;)

/Niklas W, kunde inte låta bli

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 21
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:36:51 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re:Var hittar man Atlas=?ISO-8859-1?Q?_Routier=3F__Första?= utkastet till SAS#6

>> Läser du inte din e-post? ;O)
>>
>> http://212.105.92.59/sas6/Atlas_routier.htm
>>
>> /Bengt Falke

Njae - jag försöker hänga med.
Det har varit mycket annat på G den senaste tiden
och eftersom modularbygget ligger nere f.n. så
kollar jag listan ganska selektivt.

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu
MP3: http://www.mp3.com/kahn



------------------------------

Message Number: 22
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:35:53 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: Mutation / Nursery

Hej SAS:are!
Tänkte bara tipsa om ett arrangemang i Stokcholm som kanske kan vara av
intresse.

http://www.nursery.a.se/mutation/

Kan tänka mig att det blir en mycket trevlig tillställning, mycket där
som man vill se. Jag ska dit i dubbel bemärkelse ;-)

//Måns




------------------------------

Message Number: 23
Date: Thu, 20 Sep 2001 12:52:47 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: Atlas Routier, tack=?ISO-8859-1?Q?_för?= kommentarer=?ISO-8859-1?Q?_=28varning_långt_brev=29?
Tackar alla som har tagit sig tid att ladda ner (urk för stora filer)
det första SAS#6-utkastet och lyssnat igenom det. Åsikterna har varit
ganska olika och jag ska försöka kommentera dem ur mitt perspektiv lite
senare.

Först vill jag bara påminna om det jag har sagt ett antal gånger men som
förtjänar att sägas igen.... Atlas Routier är bara ett av mina försök
att jobba med det inskickade materialet. Jag tycker det skulle vara kul
och något av en poäng, om även någon annan gav sig på materialet,
laddade hem ljudfiler och satte igång att skapa sin version av det hela.
På det sättet kan ni ju faktiskt förverkliga era egna ideer om hur
materialet kan användas. Jag vet ju att några på listan framför allt
tycker det är kul med syntar och syntmusik och inte så gärna spelar
själv. Här har ni ju faktiskt en möjlighet att nyttja andras
fingerfärdighet för att på det sättet skapa något "eget". Några har
visat lite intresse även för detta men jag har ingen koll på om de har
börjat eller hur långt de har kommit. När jag tog initiativet till det
här projektet hoppades jag att det bli en ny variant på SAS-skivor, som
kunde engagera hyffsat många på listan, inte att det skulle bli bara jag
som satte samman bidragen.

Hur som helst tycker jag det har varit "himla sköj" så här långt och
exempelvis Atlas Routier är helt gjord på min lilla bärbara dator under
mina tågresor mellan Vimmerby och Stockholm. Jag har bara tankat över
den i min musikdator hemma för mix, slaskmastring och MP3-konvertering.

Roligare tågresor är det länge sedan jag har haft och förra onsdagen
höll jag faktiskt på att missa Vimmerby. Förvirrad tumlade jag av tåget
med tröja, jacka och väska på ena armen och en bärbar dator i den andra
och lurarna fortfarande på huvudet, i allra sista stund innan tåget
skulle starta igen. Människorna vid stationen, inklusive min älskade,
såg aningen förundrade ut!

Jag jobbar hur som helst vidare och när jag tycker att det finns
tillräckligt med material (oavsett vem som gjort det) så fixar jag ihop
en CD och erbjuder den till hugade. OK?

Nu till Atlas...

Så vitt jag har sett är det inte direkt någon som har sågat detta första
försök totalt. Några har till och med uppskattat det hela, vilket har
glatt mig eftersom jag själv tycker det har blivit ganska spännande och
något jag nog skulle kunna tänka mig att köpa (konstigt va)

Vissa har kommenterat själva stilen och det är jag helt immun emot.....
jag gillar den här stilen ;O) Andra låtar kommer att ha lite annan stil
även om det naturligtvis präglas av tillgången på material och att det
är jag som har satt samman det. Som det nu är saknas det melodibaserat
material, vilket naturligtvis sätter sin prägel på resultatet. Jag kan
bara delvis gå in och klippa i slingorna och det är ganska svårt att
ändra just i melodier. Jag efterlyser alltså lite mer teman, verser,
stämmor, om nu någon känner sig manad. Patrick du skickade in lite
snygga stämmor men har låtit metronomen ligga med hela tiden, vilket gör
det knepigt att använda det. Kan du inte fixa lite mer men utan
metronom.

Terje skrev (och flera instämmer):
>>Om det er noe jeg savner...
>>...vel, kanskje noen blipp, swosh og sneiziksz lyder her og der. Vet
ikke
>>helt; det låter jo stort og majestetisk nå, men kanskje man skulle ha

>>noen odde lyder her og der?

Även jag instämmer! Jag tycker mycket om detaljrik musik och det är
huvudsakligen sådan jag lyssnar på. Jag gillar att upptäcka nya detaljer
30:e gången man lyssnar på en låt. Var så säker..... jag kommer att
stoppa in lite sådant här och var när jag har kommit lite längre med
låten. Nu var den ju huvudsakligen att se som en skiss och som ett
exempel på hur jag har tänkt mig att jobba med materialet. Sedan är det
en annan sak att ju tycker att man kan ha en ganska minimalistisk syn på
vissa partier i en längre låt, för att på så sätt göra helheten mer
dynamisk och för att lämna utrymme för något speciellt. Så tycker jag
exempelvis att Eriks första vaga solostämma efter drygt 3 minuter,
förtjänar full uppmärksamhet och att den faktiskt sätter stämningen för
en stor del av låten. Att swisha och swosha där tycker jag är aningen
okänsligt.

Jörgen skrev:
>>Däremot är jag lite förbryllad över mina bidrag på 7:53 och 9:23. Jag
kan
>>inte höra dem över huvud taget. Allt jag hör är min trumslinga (som
börjar
>>på 7:29 enligt listan).

Jorå, de finns där. Eventuellt har du bara lyssnat i lurar och därmed
gått miste om basgången. I detta parti har jag klippt ganska våldsamt i
dina filer och bara tagit ut korta snuttar på en eller några få takter.
Jag hoppas att du inte har något emot det och det ingick ju i
förutsättningarna att "producenterna" fick fria händer att utnyttja och
bearbeta materialet efter eget huvud. En annan låt jag håller på med är
helt baserad på ett långt stycke ur en av dina filer, Jörgen. Eftersom
du än så länge är den som skickat in mest material kommer nog dina
bidrag att dyka upp både här och där i en eller annan form.

Ludde skrev:
>>Min huvudsakliga reflektion är dock att det till stor del handlar om
att ett
>>ensamt, långt "bidrag" får lira en stund, för att därefter glida över
till nästa
>>bidrag, osv. Skulle tycka det vore spännande med flera, kortare snuttar
och
>>grejer som får gnuggas mot varandra lite mer. Men så är jag ju också
maximalist,
>>och dessutom van vid låtlängder baserade på stenkakans hårda regler...

Nä, någon intro-vers-refräng-vers-refräng-brygga-refräng-refräng-musik
är det ju inte. Jag håller med ;O)Det var inte heller min avsikt med
just denna låt, kanske kommer det något annat bidrag som är mer av denna
typ.
Det är nog bara under mycket korta stunder som ett enskilt bidrag spelar
ensamt utan mestadels är det åtminstone bidrag från två eller tre
personer som ligger och jobbar mot varandra men det är kanske svårt att
höra emellanåt (och i så fall har jag kanske lyckats delvis med mitt
uppsåt).
Däremot håller jag med dig om att det är olika teman som dominerar i
olika delar av den här låten och att den kraftigt är uppbyggd kring
dessa. Delvis beror det naturligtvis på att det är lättast att jobba så
och om man har tillgång till ett färdigt tema är det naturligt att låta
det bli "kärnan" i en låt. I Atlas Routier tycker jag att det finns tre
teman som jag ändå tycker (i alla fall delvis) att jag lyckats fläta
ihop mot slutet. En av de andra låtarna jag jobbar med är lite mindre
uppbyggd på detta sätt. Ludde, jag tycker det skulle vara jätteskoj om
du vill försöka dig på att göra ett bidrag!

Jesper skrev:
>>Precis samma som jag tyckte. Det händer för lite. Eller för att säg som
jag sa
>>till hustrun när vi sorterade tvätt och lyssnade på verket - De
>>TD-tokiga-gubbarna skulle behöva lite fart! ;) Och då menar jag inte
BPM utan
>>rytm, bubbel, swiiiiiiiirpp-p-p-p etc. Men varför gnäller jag, jag har
ju inte
>>skickat in något! :/

OK, jag är nog en av de där TD-tokiga gubbarna, så därför håller jag
inte med dig. Mer detaljer, som Terje skrev, ja definitivt! Men jag
tycker det här är en ganska själfull och känslig låt. Det är allt för
lätt att förstöra den stämmning som jag hoppas att den lyckas bygga upp,
genom att lägga på fel saker. Tro mig, jag har testat och förkastat
många ideer. Jag tycker det skulle vara kul om du gjorde en lite variant
på den och denmonstrerar hur du tänker, så kanske jag kommer på att jag
har fel.

Patrick skrev:
>>- Förnämligt låtnamn...

Tackar, svårt med namn tycker jag. Detta kom helt spontant!

>>Jag gillar inte det första trumkompet med timpanis etc, det är för
slamrigt
>>och man hade kunnat önska sig något åt det mer puff-och-pysmysiga
hållet.
>>Leadslingan är snygg, men den blir lite för... den sätter sig inte på
>>hjärnan och irriterar sådär härligt som en bra slinga ska göra.

Jo, jag håller med dig om kommentaren om det första trumljudet och jag
har testat lite olika varianter där utan att hitta rätt ännu. Skicka
gärna in ett förslag på vad du tänkt dig.

Även melodislingan håller jag med dig om. Den är inte speciellt "catchy"
men den är helt enkelt helt underbar! Den håller även när man har hört
låten 30 gånger och håller på och jobbar med den och den växer
fortfarande för mig (och det är det inte många slingor som gör. Tro mig
jag har tvingats till att spela in och mixa dansband i slutet på
70-talet).

Danne skriver:
>>Början är väldigt mysig. Speciellt tillsammans med multimoogen.
>>Dock låter det lite tomt efter ett tag. Tex där multimoogen är ensam.
>>Kanske något rytmiskt utan attack. Pulserande brus?

Bra ide! Det hugger jag på!

Som sagt... tack för alla snälla kommentarer. Kommer ni på något mer så
ut med det på listan bara! Nu håller jag på Atlas Routier till skivan är
klar och härnäst kommer något helt annat.....

/Bengt Falke



------------------------------

Message Number: 24
Date: Thu, 20 Sep 2001 13:08:37 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Atlas Routier, tack=?ISO-8859-1?Q?_för?= kommentarer=?ISO-8859-1?Q?_=28varning_långt_brev=29?

>>>Däremot är jag lite förbryllad över mina bidrag på 7:53 och 9:23. Jag
kan
>>>inte höra dem över huvud taget. Allt jag hör är min trumslinga (som
börjar
>>>på 7:29 enligt listan).

>>Jorå, de finns där. Eventuellt har du bara lyssnat i lurar och därmed
>>gått miste om basgången.

Ja, det stämmer. Kassa lurar dessutom. Tvyvärr är det lite problem att ta
med så stora filer hem från jobbet, men jag ska ta med bättre lurar och
lyssna igen.

>>I detta parti har jag klippt ganska våldsamt i
>>dina filer och bara tagit ut korta snuttar på en eller några få takter.
>>Jag hoppas att du inte har något emot det och det ingick ju i
>>förutsättningarna att "producenterna" fick fria händer att utnyttja och
>>bearbeta materialet efter eget huvud.

Det är helt OK, jag blev bara lite förundrad när de fanns med på listan och
jag inte kunde höra dem.

>>En annan låt jag håller på med är
>>helt baserad på ett långt stycke ur en av dina filer, Jörgen. Eftersom
>>du än så länge är den som skickat in mest material kommer nog dina
>>bidrag att dyka upp både här och där i en eller annan form.

Det var absolut inte menat som att jag tyckte det var för lite av mitt
material.


Keep on mixing
/Jörgen




------------------------------

Message Number: 25
Date: Thu, 20 Sep 2001 14:25:40 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: OT Thumbdrive SV: Atlas Routier, tack=?ISO-8859-1?Q?_för?= kommentarer=?ISO-8859-1?Q?_=28varning_långt_brev=29?
Som teknikredaktör på MikroDatorn måste du ju ha stött på Thumbdrive ;O)
Suverän liten pryl för tillfällen som dessa.....
Tryck in den i närmaste USB-port (jag har i mina tangentbord), kopiera
önskade filer till den nya enhet som dyker upp (ca. 1 Mbit/s), ryck ur
den ur USB-porten och stoppa ner i fickan... Voila!
Finns i olika storlekar och med och utan kryptering. Dustin tar 895 kr
för 32 MB-varianten och 7815 kr för 512 MB. Definitivt något du behöver
i jobbet ;O)
/Bengt Falke

>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: jorgen.bergfors.idg.se [mailto:jorgen.bergfors.idg.se]
>> Skickat: den 20 september 2001 13:09
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Re: Atlas Routier, tack för kommentarer (varning långt brev)

>>
>> Ja, det stämmer. Kassa lurar dessutom. Tvyvärr är det lite
>> problem att ta
>> med så stora filer hem från jobbet, men jag ska ta med bättre
>> lurar och
>> lyssna igen.



------------------------------

Message Number: 26
Date: Thu, 20 Sep 2001 14:46:24 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: OT Thumbdrive SV: Atlas Routier, tack=?ISO-8859-1?Q?_för?= kommentarer


>>Som teknikredaktör på MikroDatorn måste du ju ha stött på Thumbdrive ;O)
>>Suverän liten pryl för tillfällen som dessa.....

Jo, det stämmer, en väldigt praktisk pryl. Kostar dock en slant.
Om det kniper kan jag också ta vår usb-anslutna cd-brännare och bränna en
skiva.
Nu är det så att jag får bredband hemma och det bör snart vara klart att
använda. Då kan jag e-posta upp till 10 MB stora filer hem. Det löser ju
inte riktigt det här fallet, men oftast ligger MP3-filer under 10 MB.

/Jörgen





------------------------------

Message Number: 27
Date: Thu, 20 Sep 2001 14:45:47 +0200
From: "martin.johansson.eximio.com"
Subject: SV: OT Thumbdrive SV: Atlas Routier, tack=?ISO-8859-1?Q?_för?= kommentarer

Annars finns ju pocketdrive också och LaCie's 60gigs Firewire HD ‡ 4040:-
exkl...

/Martin som börjar bli löjligt OT

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: jorgen.bergfors.idg.se [mailto:jorgen.bergfors.idg.se]
Skickat: den 20 september 2001 14:46
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: OT Thumbdrive SV: Atlas Routier, tack för kommentarer



>>>Som teknikredaktör på MikroDatorn måste du ju ha stött på Thumbdrive
>>>;O) Suverän liten pryl för tillfällen som dessa.....

Jo, det stämmer, en väldigt praktisk pryl. Kostar dock en slant. Om det
kniper kan jag också ta vår usb-anslutna cd-brännare och bränna en skiva. Nu
är det så att jag får bredband hemma och det bör snart vara klart att
använda. Då kan jag e-posta upp till 10 MB stora filer hem. Det löser ju
inte riktigt det här fallet, men oftast ligger MP3-filer under 10 MB.

/Jörgen







------------------------------

Message Number: 28
Date: Thu, 20 Sep 2001 14:47:08 +0200
From: "martin.johansson.eximio.com"
Subject: SAS-VCO....

Hejsan..

Jag fick just tag i 100 st 3M motstånd....
Kan alla som behöver maila mig hur många och adress...

Henrik P, jag har saker åt dig men ingen adress

Jon T. Det kommer ett paket på posten...

/Mvh Martin



------------------------------

Message Number: 29
Date: Thu, 20 Sep 2001 15:35:07 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SAS-VCO....

On Thu, 20 Sep 2001, martin.johansson.eximio.com wrote:

>> Hejsan..
>>
>> Jag fick just tag i 100 st 3M motstånd....
>> Kan alla som behöver maila mig hur många och adress...

Hej Martin (m fl),

kan du förtydliga:
Fattades dessa i modularpaketen, och i så fall hur många per VCO-modul?


mvh/mr




------------------------------

Message Number: 30
Date: Thu, 20 Sep 2001 17:42:25 +0200
From: "jotsif.linux.nu"
Subject: mer synthpop...


Hallå Hallå på er!

Ja och en kompis har slängt ihop 4 stycken fina ( tycker vi själva iaf :-)
synthpop låtar som är uppe för nerladdning. Det är svenska texter och sång
och musiken är melodiös med mycket "flyga i rymden" effekter...
Från början var intentionen att få en rejäl dos 80-tal över det o på bland
annat "tröstlös" tycker vi att vi lyckats, något sånär iaf...

Instrument som trakteras ä Sidstation, An1x och Polysix plus lite samplingar
från slingor gjorda i Reason.

Hoppas ni tycker om det och kommentera gärna...

Adressen är:
zarathos.dynodns.net:88 (alltså port 88 - inte standard ftp porten alltså)
username: josef
password: setite

I katalogen fading finns dem.... Hoppas det inte är alltför krångligt :-)


Tack // Josef

--
#ifndef _SIGNATURE_H
#define _SIGNATURE_H 1

#define ICQ_UIN "24316003"
#define OS "Linux 2.4.2" /* B0dy! */
#define EMAIL "jotsif.linux.nu"
#define MUSIC_HOMEPAGE "http://biomeqanik.cjb.net" /* Obsolete */
#define PERS_HOMEPAGE "http://hobbiton.org/~jotsif"
#define MOTD "Elegent und dekadent"

#endif /* _SIGNATURE_H */



------------------------------

Message Number: 31
Date: Thu, 20 Sep 2001 15:43:39 +0200
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: Nya VCO-kort

Nu har jag beställt 60 nya VCO-kort. Jag har beställningar på 46 kort, så jag har
några över om någon är intresserad.
Priset blir 65:- styck och leveranstiden är två veckor.

/Jonas




------------------------------

Message Number: 32
Date: Thu, 20 Sep 2001 15:52:33 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Nya VCO-kort

Då, tar jag gärna 2 kort till!
/Bengt Falke

>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: jonas.karlsson.dynalogichb.com
>> [mailto:jonas.karlsson.dynalogichb.com]
>> Skickat: den 20 september 2001 15:44
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Nya VCO-kort
>>
>>
>> Nu har jag beställt 60 nya VCO-kort. Jag har beställningar på
>> 46 kort, så jag har
>> några över om någon är intresserad.
>> Priset blir 65:- styck och leveranstiden är två veckor.
>>
>> /Jonas
>>
>>
>>
>>



------------------------------