SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Sun, 02 Sep 2001 16:50:52 +0200
From: "gvp000814.gothnet.nu"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_ärade....?
Jag skulle vara intreserad av om man kan få tag på såna rattar som sitter på
korgs gitarrpedaler (inte på syntharna), de är svarta med en vit pil på och
gummiklädda så man får bra grepp på dem. Nån som vet vilka som tillverkar dem
eller om det är korg själv som gör det?

/gustav

>> Kolla in http://www.trimlog.se/
>> Trimlog, som tidigare bland annat har sålt PAIA byggsatser med mera är det
>> som åsyftas.
>> Skulle själv uppskatta om det gick att ta in snygga rattar, det är ju något
>> som kommer att behövas i stor mängd till SAS modularen :)
>>
>> file://Måns
>>
>>
>> At 11:17 2001-09-02, you wrote:
>>
>> >>--- "amatson2000.yahoo.com"
>> >>wrote:
>> >> >> tror nästan att jag kör igång igen oktober (eller
>> >> >> tidigare för SasSsaare).
>> >> >> Då med ett begränsat urval, dock ej ännu med paia
>> >> >> prylar.
>> >>
>> >>Vågar man fråga _vad_ det är du kör igång igen? Som
>> >>relativt ny SAS'are måste jag erkänna att jag inte vet
>> >>vad du pratar om!
>> >>
>> >>/Niklas
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 2
Date: Sun, 02 Sep 2001 17:15:39 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_ärade....?
Finns "Moog-rattarna" som fanns på hemsidan kvar?

/Erik
_____________________________________________

Erik Grönberg
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Friday, August 31, 2001 5:24 PM
Subject: ärade....


>> ärade
>> syntkonstuktörer, sympatisörer, kompositörer,
>> fabrikatörer, medaljörer mm
>>
>> tror nästan att jag kör igång igen oktober (eller
>> tidigare för SasSsaare).
>> Då med ett begränsat urval, dock ej ännu med paia
>> prylar.
>>
>> Såååå är det nån som vill ha nåt så är det bara att
>> maila till trimlog.trimlog.se på en gång!
>> Gärna med tips å förslag på vad jag skall sälja!
>>
>> Andreas, Trimlog
>>
>>
>>
>> __________________________________________________
>> Do You Yahoo!?
>> Get email alerts & NEW webcam video instant messaging with Yahoo!
Messenger
>> http://im.yahoo.com
>>
>>




------------------------------

Message Number: 3
Date: Sun, 02 Sep 2001 17:15:24 +0200
From: "andreas.elmelidmusik.se"
Subject: Kraftwerk d'n'b

Nu har jag lagt upp Kraftwerk-Expo2000 (Future/Past Mix).
http://w1.451.telia.com/~u45110213/
Som inte mp3.com vill godkänna,
av förklarliga skäl.

Gjordes för nästan ett o ett halvt år sedan.

Hade varit kul med lite kritik.

Hälsniglar,

andreas-som även undrar hur man får mer en 10 meg ftp



------------------------------

Message Number: 4
Date: Sun, 02 Sep 2001 14:09:46 +0200
From: "EDWISHB.prodigy.net"
Subject: 99 Million Email Addresses - $99

TO BE REMOVED FROM FUTURE MAILINGS, SIMPLY REPLY TO
THIS MESSAGE AND PUT "REMOVE" IN THE SUBJECT.




99 MILLION
EMAIL ADDRESSES
FOR ONLY $99


OR BETTER YET... DOUBLE THAT COUNT...


200 MILLION
EMAIL ADDRESSES
FOR ONLY $149



You want to make some money?


I can put you in touch with over 200 million people at virtually no cost.


Can you make one cent from each of theses names?


If you can you have a profit of over $2,000,000.00



That's right, I have over 200 Million Fresh email


addresses that I will sell for only $149. These are all


fresh addresses that include almost every person


on the Internet today, with no duplications. They are


all sorted and ready to be mailed. That is the best


deal anywhere today! Imagine selling a product for


only $5 and getting only a 1% response. That's OVER


$10,000,000 IN YOUR POCKET !!!


Don't believe it? People are making that kind of


money right now by doing the same thing, that is


why you get so much email from people selling you


their product....it works! I will even tell you how to


mail them with easy to follow step-by-step


instructions I include with every order.


I will send you a copy of every law concerning


email. It is easy to obey the law and make a


fortune. These 200 Million email addresses are


yours to keep, so you can use them over and


over. They come on a collection of several CDs.


This offer is not for everyone. If you can not


see the just how excellent the risk / reward ratio


in this offer is then there is nothing I can do


for you. To make money you must stop dreaming


and TAKE ACTION.


SIX PACKAGES - ECONOMY (99 Million Addresses -
Addresses ONLY)


ECONOMY PLUS SPECIAL

(99 Million Addresses -
AND a MASS MAILING
PROGRAM)

BRONZE (200 Million Addresses -
Addresses ONLY)

SILVER (mailing software included)

GOLD ( everything to make the
Internet
your personal bank
account)

PLATINUM ( personal UNLIMITED LIVE TECH
support by phone -
whenever you
need it***)

*** These programs are VERY EASY to use.
Some people who are brand new to mailing
like the confidence of LIVE TECH SUPPORT.
It is not needed if you have basic computer
skills


PACKAGE DESCRIPTIONS BELOW;

****************************************


THE ECONOMY MARKETING SETUP (99,000,000 addresses ONLY)


99,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!!


$99.00


If you need HIGH SPEED mailing software keep reading below.


SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER PACKAGES AND OTHER METHODS - SEE BELOW


****************************************



THE ECONOMY PLUS SPECIAL (99,000,000 addresses AND MASS MAILING SOFTWARE)


99,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!!

PLUS... A MASS MAILING SOFTWARE PROGRAM


$149.00


SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER PACKAGES AND OTHER METHODS - SEE BELOW


****************************************


THE BRONZE MARKETING SETUP (addresses ONLY)


200,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!!


$149.00

If you need HIGH SPEED mailing software keep reading below.


SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER PACKAGES AND OTHER METHODS - SEE BELOW


****************************************


THE SILVER MARKETING SETUP


200,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!! AND


Several different email programs


and tools to help with your mailings


and list management.


$ 189.00


SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER PACKAGES AND OTHER METHODS - SEE BELOW


****************************************


THE GOLD MARKETING SETUP


VIRTUALLY EVERYTHING!!


200,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!! AND


Several different email programs


and tools to help with your mailings


and list management.


AND


Over 500 different Business Reports


now being sold on the Internet for up to


$100 each. You get full rights to resell these


reports.


With this package you get the email addresses,


the software to mail them AND ready to sell


information products.


AND ......


.. a collection of the 100 best money making


adds currently floating around on the Internet.


$ 249


SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER METHODS - SEE BELOW


*************************************************************



THE PLATINUM MARKETING SETUP


VIRTUALLY EVERYTHING!!


200,000,000 email addresses on CD


These name are all in text files


ready to mail!!! AND


Several different email programs


and tools to help with your mailings


and list management.


AND


Over 500 different Business Reports


now being sold on the Internet for up to


$100 each. You get full rights to resell these


reports.


With this package you get the email addresses,


the software to mail them AND ready to sell


information products.


AND ......


.. a collection of the 100 best money making


adds currently floating around on the Internet.

AND.....

LIVE TECH SUPPORT... WHENEVER YOU NEED IT...
FOR AS LONG AS YOU NEED IT!!!

$339

**********************************************************

SEVERAL WAYS TO ORDER !!!


TO ORDER BY PHONE - CALL 530-343-9681


OTHER METHODS - SEE BELOW


IF YOU ORDER BY PHONE OR FAX WE WILL SHIP YOUR CD CONTAINING THE 200 (99) MILLION
+ NAMES WITHIN 12 HOURS OF YOUR ORDER!!!



WE ACCEPT: AMERICAN EXPRESS, VISA & MASTERCARD


TYPE OF CARD AMX / VISA / MC??_______________


EXPIRATION DATE ___________________________


NAME ON CREDIT CARD________________________


CREDIT CARD #_______________________________


BILLING ADDRESS ____________________________


CITY_________________________________________


STATE___________________ZIP__________________


COUNTRY____________________________________


PHONE INCLUDE AREA CODE___________________

EMAIL ADDRESS______________________________


WE WILL BILL selected amount to your account PLUS one of the


following shipping costs:


SHIPPING COST OF $3.85 FIRST CLASS MAIL


SHIPPING COST OF $15.00 FEDERAL EXPRESS


INTERNATIONAL SHIPPING CHARGE $25.00


+ SALES TAX added where required


1) FAX your order and a copy of your SIGNED check payable to


Cyber FirePower! for the appropriate amount to FAX # 530-343-1808.



2) Fax the same above requested credit card information to


FAX # 530-343-1808.



3) Call phone # 530-343-9681. This is a 24 hour phone


number to place a CREDIT CARD order. This is an ORDER LINE


only.


ALL INFORMATION NECESSARY FOR YOU TO SUCCESSFULLY MAIL QUICKLY,
PROPERLY, & LEGALLY IS PROVIDED WITH YOUR ORDER.



Copyright 2000, 2001


Please NOTE: This advertisement is NOT sponsored by ANY
Internet Service Provider. This is an advertisement that is produced and
sponsored by Cyber FirePower! for Cyber FirePower! to reach potential customers.

ALSO TAKE NOTE: At the time of this mailing the return email address is a bonafide
legitimate return email address that was signed up for with the express purpose of
receiving all undeliverable emails as well as remove requests. On occasion the
return
email address provided may become disrupted by the efforts of, what we define as,
Internet terrorists. If this is the case and you wish removal please call us.
If you fax a copy of your phone bill where you called us for removal we will
reimburse you via PayPal.

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or
prohibiting the free
exercise thereof, or abridging the freedom of speech or of the press; or the
right of the
people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of
grievances.

Amendment I, The US Constitution


------------------------------

Message Number: 5
Date: Sun, 02 Sep 2001 14:09:45 +0200
From: "hmrafik56.social.tsukuba.ac.jp"
Subject: /MASS E-MAILING DOES WORK-GET 1 FREE MILLION

We offer some of the best bulk e-mail prices on the Internet. We do all the
mailing for you. You just provide us with the ad! It's that simple!

What we offer:

*General AOL Lists or other ISPs
$200.00 for 1-million e-mails sent.
$400.00 for 3-million e-mails sent.
$600.00 for 5-million e-mails sent.
$800.00 for 7-million e-mails sent.
$1000.00 for 10-million e-mails sent.

WE ALSO HAVE LARGER PACKAGES!


*Targeted Lists:
$400.00 for 1-million e-mails sent.
$700.00 for 2-million e-mails sent.
$1,000.00 for 3-million e-mails sent.
No job tittles sorry:( Doc,Lawyers,etc..


$$$GET A FREE MILLION ON TOP OF EVERY ORDER. IF YOU ORDER WITHIN 2 DAYS OF
ORDERING! INTRODUCTORY OFFER!!

Call for bigger packages! ORDER NOW!!!AND GET THE RIGHT EXPOSURE!

So why not give us a call and see what it is that we can do for you. call anytime
EVEN WEEKENDS! 209-656-9143, we are in California.


Cybernet Enterprise 209-656-9143
go nettech27.excite.com to be removed. Please no mail bombs, legit removal.






------------------------------

Message Number: 6
Date: Mon, 03 Sep 2001 00:38:32 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: SV: SV: Sinus Re: SV: REM-synt?

Ohoj!

Tillbaka till framtiden från Sthlm och SAS-träff modell mindre.
Nu vet man iaf var Akkurat ligger (och var Bengt jobbar).
Synd att Ludde inte svarade på mobilen och att Patrick drog sig ur.
Det får bli nya tag nästa gång! :)


----- Ursprungligt meddelande -----
Från:

>> On Thu, 30 Aug 2001, mr.analogue.org wrote:
>> >> >> Så bygger jag upp en kolossal fasren fouriersynt!
....
>> >> Additivsyntes _borde_ ju verkligen vara bland det intressantaste som
>> >> tänkas kan, men det som alla additivsyntar faller på är väl att man
>> >> måste göra nåt kul med alla de hemskt många övertonerna?
>>
>> Ja det måste man väl med alla synt-VCO:er! :)
>> Skall man göra en "riktig" additivsynt måste man ju fixa dynamisk kontroll
>> över alla ¸bertonerna. Typ en VCA med tillhörande konturgenerator till
>> varje. Många rattar blir det... Man måste hitta på något sätt att förenkla
>> konceptet. Någon form av modulationsmatris kanske med ett mindre antal
>> dynamikförloppgeneratorer som kan patchas till grupper av övertoner med
>> lite olika individuell respons. (Olika gain, olinjär kurva osv...)

Till synes ädel tanke, men om ett sådant fåtal modulationer i matrisen
bara styr amplituden på respektive påverkad överton, kommer resultatet
att bli samma som som du hade haft samma fåtal övertonsgrupper en åt
gången, och sedan bara mixat ihop dessa grupper med styrkor bestämda av
gruppernas respektive modulationskälla.

Hmm... undrar om det där gick fram... :-/

Jag menar följande:
Även om du har 100 övertoner vars amplituder kan ställas individuellt
via en modulationsmatris, så är komplexiteten i ljudet inte större än
antalet modulationskällor. Om du t ex har tre inkommande envelopper,
har du i linjäralgebrans namn reducerat vågformens frihetsgrader (eller
dimensioner) från 100 till blott tre.

Och samma resultat kan fås vid hopmixning av tre vågformer.
Välkommen ner i underrummet! :)

Annat blir det såklart om amplituden t ex styrs ickelinjärt av
modulationskällorna, men frågan är hur mycket detta skulle ge, och
vilka andra varianter som vore mer givande.

>> Något som skulle vara fräckt med en stygg additivsynt vore att göra
>> morfningar mellan olika klangfärger. Eller "wave sequenses"...

Alltför linjära morfningar blir tråkiga morfningar. (enl ovan)

Apropå övertoner - jag har drabbats av en eller annan fysikkurs där
man ägnat sig åt lagom ickelinjära differentialekvationer som liknade
vågekvationer och annat (dvs med svängningar inblandade) men där
energin i de olika svängningsmoderna omfördelades mellan moderna
(dvs övertonerna) på ett mysko sätt. Undrar om detta skulle gå att
efterlikna i syntes på nåt användbart sätt?

>> Och en fouriersynt som denna
>> skulle jag främst ha som tjänsteverktyg och bisarrfaktorhöjare...

Det funkar. ;-)


Apropå bisarrfaktorhöjare:

Jag har idag bytt bort min enda digitalsynt mot en rullbandare! :-)


/mr




------------------------------

Message Number: 7
Date: Mon, 03 Sep 2001 00:54:33 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: SV: Kilopris.

----- Ursprungligt meddelande -----
Från:

>> >> Satt inatt och funderade lite, jag tror vi redan har berört ämnet men vilken
>> >> analog synth har det lägsta respektive högsta kilopriset ?
>> >>
>> >> Lägsta kilopriset borde CS-80 ha

CS-50 väger som 1/3 CS-80 men är inte värd 1/3 av en CS-80.
Och nej, det finns alltid usla värdelösa syntar som nån byggt
alldeles för stora och tunga.

>> och Tb-303 borde ha det högsta.
>>
>> Jag vet inte om det där om tb303 stämmer. Jag lånade nämligen hem en sådär ful
>> liten MAM Freebass igår och det som förvånade mig mest var att den knappt vägde
>> något alls. Jag menar, den halvfulla kaviartuben i mitt kylskåp väger mer :)
>> Okej att Freebassen inte är lika dyr som tb'n, men den har nog högre pris per
>> kilo ändå...

En TB väger iaf bara 1,0 kg.

>> Sen att Freebasen var helt värdelös är en annan femma. Den här typen av sythar
>> skall helt enkelt byggas tillsammans med en svårförstålig sekvenser i en
>silvrig
>> plastlåda och ha din-synk istället för MIDI!

Japp, det är nyckeln till allt gott! :-)

Förresten, apropå den där 777-demolåten:
Programmerar man slingor på ett vettigt sätt eller som på en TB-303?
Den 303-aktiga slingan lät nämligen inte alls som en slinga man rimligen
skulle ha kommit fram till på en orimlig TB.

(Sådär blir det ju t ex med MIDI-styrda TB-kloner och annat)



/mr




------------------------------

Message Number: 8
Date: Mon, 03 Sep 2001 01:23:05 +0200
From: "patrick.fridh.telia.com"
Subject: Re: SV: SV: Sinus Re: SV: REM-synt?

01-09-03 00.38, skrev mr.analogue.org på mr.analogue.org följande:

>> Ohoj!
>>
>> Tillbaka till framtiden från Sthlm och SAS-träff modell mindre.
>> Nu vet man iaf var Akkurat ligger (och var Bengt jobbar).
>> Synd att Ludde inte svarade på mobilen och att Patrick drog sig ur.
>> Det får bli nya tag nästa gång! :)

Jo, vi befann oss halvvägs på väg till landet när Magnus ringde (tack där
Magnus, snyggt passat!) så det passade sig inte riktigt. Man är inte "unkis"
längre direkt, med "hundar å ungar", detta gamla uttryck någon myntat;
ingen hund men dock körkortslös flickvän som börjar tugga på ramarna (och
ramavtalen) om hon inte får komma ut på landet... :-)

Det får bli en ny gång någon annan gång alltså... ;-)

Nåväl... akkurat dejligt att du bevistade Sthlm, hoppas det går fler tåg.



Mvh / Den digitale mannen som BLIR inbjuden MEN tvingas tacka nej... och
Moogmiddagen dessutom... vilken miss... att man inte hängde på... :-P




------------------------------

Message Number: 9
Date: Mon, 03 Sep 2001 08:37:14 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
Jo, hej!

För att pigga upp er på måndagsmorgonen så ta och ladda ner följande låt:

http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sounds/HP2.mp3 (8 MB stor)

Måns och jag lekte lite i helgen, och vi kan inte genrebestämma låten
alls, därav på mailet. Kommentarer välkomna, men låten är
inte gjord på allvar.

Lärde mig ett par saker om TB-303:an i helgen, hur man ställer in
längden på patterns och hur man transponerar medans man spelar. Kul!
Då är det bara resten av dess mörka (silvriga?) hemligheter kvar. :)

/Janne, nästan dansbandsbasist

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
medlem av trummaskins-maffian i GBG


------------------------------

Message Number: 10
Date: Mon, 03 Sep 2001 08:58:32 +0200
From: "gordon_stryph.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Kilopris. och 777=?US-ASCII?Q?_demolåten?= -kommentarer=?US-ASCII?Q?_nån=3F?
>>Förresten, apropå den där 777-demolåten:
>>Programmerar man slingor på ett vettigt sätt eller som på en TB-303?
>>Den 303-aktiga slingan lät nämligen inte alls som en slinga man rimligen
>>skulle ha kommit fram till på en orimlig TB.
>>
>>(Sådär blir det ju t ex med MIDI-styrda TB-kloner och annat)

Nej, man programmerar den ganska annorlunda än en tb.
Det går istället till så att man har en rad med 16 knappar,
sen trycker man på en knapp för att välja var tonen ska börja
och om man vill ha en lång ton håller man knappen inne och
trycker där den ska sluta. Därefter kan man med up/ner knappar
välja vilken ton det ska vara och det syns i displayen.
Så de där riktigt knasiga 303 slingorna är svåra att få eftersom
programmeringen är så 'kontrollerad'. Å andra sidan är det
lättare att programmera vad man verkligen vill ha.

Slingan som är i låten är programmerad enligt ett av mina
favorit tb-trick (från tiden då jag hade en sån) -plutta in
grundtonen i ackordet du kör överallt i ditt pattern, och
ändra den till andra toner där det behövs, programmera in
nån flummig omotiverad timing som låter bra, ändra oktav
slumpmässigt i ditt pattern och lägg slumpmässigt ut
accent och slide -håll på tills du är nöjd!

Övriga kommentarer? Skulle gärna ta emot lite omdömen!
Vad tyckte ni t.ex. om minimoogslingan i början?
Lokomotiv-virveltrumman?


mvh
Niklas W -vill veta vad ni tycker!

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 11
Date: Mon, 03 Sep 2001 09:41:52 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
On Mon, 3 Sep 2001, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> Lärde mig ett par saker om TB-303:an i helgen, hur man ställer in
>> längden på patterns och hur man transponerar medans man spelar. Kul!

Ja, synd bara att transponeringen försvinner så fort man byter pattern...

>> Då är det bara resten av dess mörka (silvriga?) hemligheter kvar. :)

Japp, allt bör kollas upp. I musikens tjänst. :)

Hur var det, kunde man t ex kopiera pattern? (Araya?)
Och hur var det nu med Gate-utgång-in-i-CV-ingång-patchen?

>> /Janne, nästan dansbandsbasist


/mr, bakom basistens bas




------------------------------

Message Number: 12
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:00:50 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Siel Mono?

On Fri, 31 Aug 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:

>> Hej!
>>
>> Är det nån som har en scan på schemat till siel mono?

Härharu:



-----/\/\/\/-----





>;-)

/mr




------------------------------

Message Number: 13
Date: Mon, 03 Sep 2001 09:59:28 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: Kilopris.

>> >> >> Satt inatt och funderade lite, jag tror vi redan har berört ämnet men
>vilken
>> >> >> analog synth har det lägsta respektive högsta kilopriset ?
>> >> >>
>> >> >> Lägsta kilopriset borde CS-80 ha
>>
>> CS-50 väger som 1/3 CS-80 men är inte värd 1/3 av en CS-80.
>> Och nej, det finns alltid usla värdelösa syntar som nån byggt
>> alldeles för stora och tunga.

Köpte en Elka Solist 505 av Robin - sålde den snart vidare. Där snackar vi 13
kilo presets i plåtförpackning. Musikbörsen är uppe på nästan 4 papp för den. Det
måste vara en härlig kombination av minst kul per krona samt mycket dyrt per
kilo. Gör en formel av det ni fysiker...

jesper





------------------------------

Message Number: 14
Date: Mon, 03 Sep 2001 09:51:10 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: SV: Kilopris. och 777=?ISO-8859-1?Q?_demolåten?= -kommentarer=?ISO-8859-1?Q?_nån=3F?

>>Övriga kommentarer? Skulle gärna ta emot lite omdömen!
Det är snygga, ganska originella ljud.
Melodislingan är bra, men det blir enformigt att köra den genom hela låten.
Visserligen gör den paus en stund, men ändå.
Du skulle behöva kasta in en eller två andra melodier på strategiska
ställen, för att det ska kännas som en hel låt.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 15
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:21:36 +0200
From: "patrick.fridh.telia.com"
Subject: Re: SV: Kilopris. och 777 demol?ten -kommentarer n?n?


>> Niklas W -vill veta vad ni tycker!

-'Kejj ra! Vad var det för länk nu igen?



Mvh patrick.




------------------------------

Message Number: 16
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:27:52 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?

Jag tycker att den är rätt bra.
Dock är inledningen med trummor lite lång, speciellt eftersom det
är påtagligt mycket brum i början. Den borde enligt mitt tycke sluta
där alla ljuden försvinner utom 777-slingan. (06:10).
I övrigt är det som sagt en finfin dansbandslåt. :)

/Danne


On Mon, 3 Sep 2001, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> Jo, hej!
>>
>> För att pigga upp er på måndagsmorgonen så ta och ladda ner följande låt:
>>
>> http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sounds/HP2.mp3 (8 MB stor)
>>
>> Måns och jag lekte lite i helgen, och vi kan inte genrebestämma låten
>> alls, därav på mailet. Kommentarer välkomna, men låten är
>> inte gjord på allvar.
>>
>> Lärde mig ett par saker om TB-303:an i helgen, hur man ställer in
>> längden på patterns och hur man transponerar medans man spelar. Kul!
>> Då är det bara resten av dess mörka (silvriga?) hemligheter kvar. :)
>>
>> /Janne, nästan dansbandsbasist
>>
>> --
>> Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
>> medlem av trummaskins-maffian i GBG
>>
>>




------------------------------

Message Number: 17
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:30:43 +0200
From: "gordon_stryph.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Kilopris. och 777 demol?ten -kommentarer n?n?

>>-'Kejj ra! Vad var det för länk nu igen?

http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sounds/Augusti2001-Song6.mp3

Om Janne fortfarande har den kvar alltså.

Niklas W

....och så beskrivningen igen!


Prylar:
FR 777, SCI P1, Minimoog, Xbase09, TR606, mmt8

Uförande:
606an trigar P1ans interna sequencer
Minin går på mmt8an, men sekvensen kommer ursprungligen från 777an
777an går på sin egen sequencer, likaså xbase och 606.
P1ans cv-ut går till filter mod på minin så att vokalljuden som hörs precis
i början uppstår.
777an hoppar in vid 1:15 och får lite mer egen plats vid 1:30 och mest vid
3:09


_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 18
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:32:35 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: mr & sthlm

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Mon, 03 Sep 2001 00:38:32 +0200
>> From: "mr.analogue.org"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SV: SV: Sinus Re: SV: REM-synt?

>> Ohoj!
>>
>> Tillbaka till framtiden från Sthlm och SAS-träff modell mindre.
>> Nu vet man iaf var Akkurat ligger (och var Bengt jobbar).
>> Synd att Ludde inte svarade på mobilen och att Patrick drog sig ur.
>> Det får bli nya tag nästa gång! :)
>>

....och jag får se till att vara kontaktbar framöver också...så du kan
komma hem och kolla på eländet... :)

/d (fick ca 100kg nya grejer förra veckan...)



------------------------------

Message Number: 19
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:34:22 +0200
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
Danne uttalar sig om jannes och måns helgexperiment:

>>Jag tycker att den är rätt bra.
>>Dock är inledningen med trummor lite lång, speciellt eftersom det
>>är påtagligt mycket brum i början. Den borde enligt mitt tycke sluta
>>där alla ljuden försvinner utom 777-slingan. (06:10).
>>I övrigt är det som sagt en finfin dansbandslåt. :)

Henrik kontrar:

Hihi, jag sade til janne igår att jag tycker att låten är bäst de
första 50 sekudnerna, dvs då det bara är trummor :-)


mvh henrik (som trots sin synt-trötthet bestämt sig för att gå på
depechekonserten - någon som har en biljett över?)

--
______
______
______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree
______......



------------------------------

Message Number: 20
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:35:20 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Mon, 03 Sep 2001 09:41:52 +0200
>> From: "mr.analogue.org"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: Helg-techno-dansband-konstig-låt...

>> Hur var det, kunde man t ex kopiera pattern? (Araya?)

Ska gräva upp det ur mailboxen så småningom...

>> Och hur var det nu med Gate-utgång-in-i-CV-ingång-patchen?

en kabel från gate ut till cv ut = vibrato!

>> /mr, bakom basistens bas

hehe!

/D



------------------------------

Message Number: 21
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:36:28 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Siel Mono?

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Mon, 03 Sep 2001 10:00:50 +0200
>> From: "mr.analogue.org"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: Siel Mono?

>> On Fri, 31 Aug 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:
>>
>> >> Hej!
>> >>
>> >> Är det nån som har en scan på schemat till siel mono?
>>
>> Härharu:

>>
>> -----/\/\/\/-----

Blääää! :)
Jag skulle behöva detta, ska vålds-modda en åt en bekant!

/d



------------------------------

Message Number: 22
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:41:48 +0200
From: "gordon_stryph.hotmail.com"
Subject: Re:=?US-ASCII?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
Jag tycker den är superskön! Lite minimal kanske men eftersom det händer
såpass mycket med trummorna så man har nog att lyssna på där. 303 slingan är
asskön så den går att njuta av bara som den är och ja, pattern-transpose
grejen är tuff! (Funkar inte lika trevligt på 777an). Är allt utom 303an
machinedrum? Den låter lite metallisk men den verkar väldigt användbar!

/Niklas W -får inspiration av Janne och Måns

>> >> Jo, hej!
>> >>
>> >> För att pigga upp er på måndagsmorgonen så ta och ladda ner följande
>>låt:
>> >>
>> >> http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sounds/HP2.mp3 (8 MB stor)
>> >>
>> >> Måns och jag lekte lite i helgen, och vi kan inte genrebestämma låten
>> >> alls, därav på mailet. Kommentarer välkomna, men låten är
>> >> inte gjord på allvar.
>> >>
>> >> Lärde mig ett par saker om TB-303:an i helgen, hur man ställer in
>> >> längden på patterns och hur man transponerar medans man spelar. Kul!
>> >> Då är det bara resten av dess mörka (silvriga?) hemligheter kvar. :)
Det finns det många :)


>> >>
>> >> /Janne, nästan dansbandsbasist

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 23
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:31:10 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: subba var?

Hej!

Jag håller på att värva en styck smålänning till vår lilla skara men ingen av
mina SAS-länkar funkar... Vart skickar jag honom för info samt subinfo???

jesper (jesper.bolina.hsb.se)
- -- --- ---- ----- ---- --- -- -
electronic obsession mailorder
(jesper.odemark.swipnet.se)





------------------------------

Message Number: 24
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:51:49 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
Nej, det är en Akai AX60 som är med och sjunger lite också samt en X-911
som får audio från machinedrum och genererar synk till AX60:n plus lite
ringmodulator på TB-basen för att feta till den lite.

//Måns


At 10:41 2001-09-03, you wrote:
>>Jag tycker den är superskön! Lite minimal kanske men eftersom det händer
>>såpass mycket med trummorna så man har nog att lyssna på där. 303 slingan är
>>asskön så den går att njuta av bara som den är och ja, pattern-transpose
>>grejen är tuff! (Funkar inte lika trevligt på 777an). Är allt utom 303an
>>machinedrum? Den låter lite metallisk men den verkar väldigt användbar!
>>
>>/Niklas W -får inspiration av Janne och Måns
>>
>> >> >> Jo, hej!
>> >> >>
>> >> >> För att pigga upp er på måndagsmorgonen så ta och ladda ner följande
>> >>låt:
>> >> >>
>> >> >> http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sounds/HP2.mp3 (8 MB stor)
>> >> >>
>> >> >> Måns och jag lekte lite i helgen, och vi kan inte genrebestämma låten
>> >> >> alls, därav på mailet. Kommentarer välkomna, men låten är
>> >> >> inte gjord på allvar.
>> >> >>
>> >> >> Lärde mig ett par saker om TB-303:an i helgen, hur man ställer in
>> >> >> längden på patterns och hur man transponerar medans man spelar. Kul!
>> >> >> Då är det bara resten av dess mörka (silvriga?) hemligheter kvar. :)
>>Det finns det många :)
>>
>>
>> >> >>
>> >> >> /Janne, nästan dansbandsbasist
>>
>>_________________________________________________________________
>>Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
>>
>>





------------------------------

Message Number: 25
Date: Mon, 03 Sep 2001 10:58:23 +0200
From: "gordon_stryph.hotmail.com"
Subject: Re:=?US-ASCII?Q?_Helg-techno-dansband-konstig-låt...?
>>Nej, det är en Akai AX60 som är med och sjunger lite också
Ok!
samt en X-911
Vad är en X-911?

>>som får audio från machinedrum och genererar synk till AX60:n plus lite
>>ringmodulator på TB-basen för att feta till den lite.
Ringmums :)

/Niklas W

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------