SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Thu, 15 Mar 2001 23:16:45 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Bassynth?

Paia Fatman.
Klart bra på basar + lätt att modifiera så man får en
subosc också.
Novation Superbasstation är bra annars.
Vill du ha klatchig dischobas modell eurotekkno så
kan du ju alltid köpa en FB01. Om man leker lite så
kan man få rätt så basiga ljud ur dem. Och billiga är
de också.

Vad var det för musik du gjorde?


/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, March 15, 2001 11:39 AM
Subject: Re: SV: Bassynth?


>> Varför inte?
>> Jag vill ha en liten lättrattad sak som inte är en TB klon eller en dyr TB.
>>
>> Har ni nått emot bassynthar eller? :-)
>> Jag har rattat Waldorf Puls och den är underbar, fina ljud och lättrattad,
>> Puls Plus är ju samma med lite mer finesser.
>>
>> //Måns
>>
>> Bengt.Falke.svekom.se wrote:
>>
>> >> Jag gillar inte heller det jag har hört av Pulsen...eller Pulse +. Har
>> >> ni hört subbasen i Mattias låt på SAS#5. Det kallar jag bas!
>> >> Varför vill du egentligen ha en separat bassynt?
>> >> /Bengt
>> >>
>> >> -----Ursprungligt meddelande-----
>> >> Från: Christian.Rohss.astrazeneca.com
>> >>
>> >> den defenitiva bass-synthen borde vara Doepfer MS-404. Den gillar jag.
>> >> Jag
>> >> tycker att pulsen är lite kylig och digital i sitt ljud. Likaså MKS-50.
>> >>
>> >> /christian
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 2
Date: Thu, 15 Mar 2001 23:20:34 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: Bassynth?

Jag håller på att bygga ihop en midikontrollerbox.
EN PIC och en MAX186 + kringsaker.
Allt om elektronik så klart.

Illa bara att hitta något att montera fanskapet i.
Hade följande att välja på:
1: Glasskartong
2: 4 He 19" chassi(baksida, sidor under + överdel i plåt)
3: Rota hemma hos pappsen(RSV, jobbar med radiokommunikation mm)

Hittade en inte allför stor låda. Men nästa gång ska jag bygga med miniatyr
pottar eller något för att få ner storleken på denl. Kretskortet är som ett
kredit kort ungefär.

/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, March 15, 2001 12:34 PM
Subject: Re: Bassynth?


>> Bakom basistens bas!
>>
>> On Thu, 15 Mar 2001, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:
>>
>> >> Det man inte tänker på är att 303:an kan faktiskt göra snälla snärtiga
>> >> synthpopsbasar också.
>>
>> Jo men en 303:a som syntpopbas har jag inte hört sen Rock-SM -87 eller
>> något sånt då Piteås enda syntpopband körde med en sån. (Hej, Lasse! :)
>>
>> >> Varför välja mellan Moog och P1? Elektroprojektet leker med
>> >> bägge... ;)
>>
>> Mmmm men min tokfan till kollega sålde P1:an ihop med en massa annat skoj
>> (Polysix, Monopoly, Prodigy, ESQ-1) för att köpa en ny dator och ett
>> Samplecell-kort... :(
>>
>> Jag skulle gärna ha P1 men har ont om plats och cash för sånt. Moogar är
>> en smula mer prioriterade...
>>
>> >> P1, den kan verkligen body. Uj uj uj. Är det en sådan som vartenda
>> >> body-band har använt?
>>
>> Jag tror faktiskt att Nitzer Ebb använde SH-101 på sin första platta.
>> Mer BODY än så kan det väl knappast bli? :)
>>
>> >> >> Själv har jag ju en MKS-50
>> >> Klassiska eurodisco-basar!
>>
>> Jodu! Där nånstans kring 93 var MKS50 på topp i radion och på discon!
>> Den var i topp prismässigt då också. mellan 3 och 4 papp utan programmer!
>> >:( Nu är det lite lugnare med den saken. Jag asdiggar Juno1/2/MKS50 men
>> saknar _verkligen_ en rattlåda. Den behöver ju inte låta euro om man
>> kranar litegrann...
>>
>> >> är nu så måste man antingen ha programmeraren, eller sitta med mögvara
>> >> på den binära sekvenskalkylatorn.
>>
>> Usch ja...
>> Vilken midirattlåda är lämpligast att krana MKS-50 med? Om man nu inte
>> hittar en programmer måste man ju kanske se sig om efter något annat. Kan
>> ingen sno ihop ett kit kring en PIC?
>>
>> mvh
>>
>> /P!
>>
>>
>> _ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
>> polarn-p.acc.umu.se
>> http://www.encounter.nu/patrik/
>> +46703115109
>> __________________________________________________________
>> "The dark religions are departed and sweet science reigns"
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 3
Date: Thu, 15 Mar 2001 23:27:47 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: Bassynth?

Jag har en Superbasstation och har testat den gentemot en Basstation i samma
rack/mixer mm.
Intrycket var att Superbasstation lät bättre, mycket tack vare Subosc:n som finns
på Super modellen men inte på den vanliga.
Även effekterna i Super modellen bidrog till intrycket.

/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, March 15, 2001 2:30 PM
Subject: Re: Bassynth?


>> Den 15-Mar-01, skrev d3berg.dtek.chalmers.se:
>>
>> >>>> Ett tag hade vi en Novation BassStation rack i vår lilla studio, men den
>> >>>> gillade jag aldrig, vet inte varför. Jag kom aldrig riktigt överens med
>> >>>> den, jag tyckte mest den lät skit när jag körde den. Beror kanske på
>> >>>> operatören...
>>
>> >>Jonas Kapla, du hade väl haft en sådan och gillade den? Vad är dina
>> >>intryck av den?
>>
>> Nja, jag hade ju klaviaturvarianten. Den var ärligt talat inget vidare.
>> Sladdrig och mysko med de där minirattarna och allmänt glappig och plastig i
>> konstruktionen. Rackversionen verkar vara mera gedigen i det avseendet.
>>
>> Förvisso lät den väl lite eget och sådär, men det verkar jag ha klarat mig
>> utan
>> ända sedan jag sålde den. När det nu var.
>>
>> .jk
>>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 4
Date: Thu, 15 Mar 2001 23:31:05 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: OT:bilprat

Många i Värmland köper en gammal merca (dvs skattebefriad) och sätter i en nyare
dieselmotor(dvs lägre förbrukning, bekvämare, driftsäkrare). Då kommer de undan
skatten, får besiktning vartannat år + superlåg försäkring, och om det är rätt
bil, ensnygg veteranare.

Liknar inte det lite det här med virtuella synthar?
Gammal design, nytt inuti?

/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, March 15, 2001 4:41 PM
Subject: OT: bilprat


>> >> >> Föresten, vad är en apmerca?
>> >>
>> >> I den Lindegrenska världen är apmerca en personbil av fabrikat
>> >> Mercedes-Benz, med karossmodellen 114. Den har de karaktäristiska
>> >> upprättstående strålkastarna. Dessutom rostar den något rent ohyggligt. I
>> >> somliga kretsar anses det som oerhört förödmjukande att ha apmerca, men
>> >> jag tyckte den var ball. Min första var en dieseldriven (M-B 220D-71), som
>> >> tog mer olja än bensin och gav ett karaktäristiskt moln av blårök efter sig.
>>
>> Aha, då är det dem vi brukar kalla zigenarmerca!!!??? ;)
>>
>> jesper
>>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 5
Date: Thu, 15 Mar 2001 23:38:12 +0100
From: "mans.common.se"
Subject: Re: SV: Bassynth?

Hmmm. Fatman kanske kan vara något, inte omöjligt att det skulle passa.
Eller kanske en TX81Z alternativt en FB01 (var man nu hittar en sådan)?
Svårt att sätta kategorier på musik men just nu gör jag nånslags
minimalistisk electro med lite organiska inslag, den stämpeln var iaf vad
Jensa sa när han hörde de senaste alstrena så det är väl bara att hålla med.

//Måns

At 23:16 2001-03-15, you wrote:
>>Paia Fatman.
>>Klart bra på basar + lätt att modifiera så man får en
>>subosc också.
>>Novation Superbasstation är bra annars.
>>Vill du ha klatchig dischobas modell eurotekkno så
>>kan du ju alltid köpa en FB01. Om man leker lite så
>>kan man få rätt så basiga ljud ur dem. Och billiga är
>>de också.
>>
>>Vad var det för musik du gjorde?
>>
>>
>>/Martin
>>
>>----- Original Message -----
>>From:
>>To: "Multiple recipients of SAS"
>>Sent: Thursday, March 15, 2001 11:39 AM
>>Subject: Re: SV: Bassynth?
>>
>>
>> >> Varför inte?
>> >> Jag vill ha en liten lättrattad sak som inte är en TB klon eller en
>> dyr TB.
>> >>
>> >> Har ni nått emot bassynthar eller? :-)
>> >> Jag har rattat Waldorf Puls och den är underbar, fina ljud och lättrattad,
>> >> Puls Plus är ju samma med lite mer finesser.
>> >>
>> >> //Måns
>> >>
>> >> Bengt.Falke.svekom.se wrote:
>> >>
>> >> >> Jag gillar inte heller det jag har hört av Pulsen...eller Pulse +. Har
>> >> >> ni hört subbasen i Mattias låt på SAS#5. Det kallar jag bas!
>> >> >> Varför vill du egentligen ha en separat bassynt?
>> >> >> /Bengt
>> >> >>
>> >> >> -----Ursprungligt meddelande-----
>> >> >> Från: Christian.Rohss.astrazeneca.com
>> >> >>
>> >> >> den defenitiva bass-synthen borde vara Doepfer MS-404. Den gillar jag.
>> >> >> Jag
>> >> >> tycker att pulsen är lite kylig och digital i sitt ljud. Likaså MKS-50.
>> >> >>
>> >> >> /christian
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>





------------------------------

Message Number: 6
Date: Fri, 16 Mar 2001 00:47:34 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Bassynth?

Då skulle nog nån av syntharna passa.
Fatman om du gillar att skruva.
Nån FM om du gillar att kunna spara ljud.
Personligen tycker jag det är roligare att skruva fram ett ljud.

/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, March 15, 2001 11:38 PM
Subject: Re: SV: Bassynth?


>> Hmmm. Fatman kanske kan vara något, inte omöjligt att det skulle passa.
>> Eller kanske en TX81Z alternativt en FB01 (var man nu hittar en sådan)?
>> Svårt att sätta kategorier på musik men just nu gör jag nånslags
>> minimalistisk electro med lite organiska inslag, den stämpeln var iaf vad
>> Jensa sa när han hörde de senaste alstrena så det är väl bara att hålla med.
>>
>> //Måns
>>
>> At 23:16 2001-03-15, you wrote:
>> >>Paia Fatman.
>> >>Klart bra på basar + lätt att modifiera så man får en
>> >>subosc också.
>> >>Novation Superbasstation är bra annars.
>> >>Vill du ha klatchig dischobas modell eurotekkno så
>> >>kan du ju alltid köpa en FB01. Om man leker lite så
>> >>kan man få rätt så basiga ljud ur dem. Och billiga är
>> >>de också.
>> >>
>> >>Vad var det för musik du gjorde?
>> >>
>> >>
>> >>/Martin
>> >>
>> >>----- Original Message -----
>> >>From:
>> >>To: "Multiple recipients of SAS"
>> >>Sent: Thursday, March 15, 2001 11:39 AM
>> >>Subject: Re: SV: Bassynth?
>> >>
>> >>
>> >> >> Varför inte?
>> >> >> Jag vill ha en liten lättrattad sak som inte är en TB klon eller en
>> >> dyr TB.
>> >> >>
>> >> >> Har ni nått emot bassynthar eller? :-)
>> >> >> Jag har rattat Waldorf Puls och den är underbar, fina ljud och
>lättrattad,
>> >> >> Puls Plus är ju samma med lite mer finesser.
>> >> >>
>> >> >> //Måns
>> >> >>
>> >> >> Bengt.Falke.svekom.se wrote:
>> >> >>
>> >> >> >> Jag gillar inte heller det jag har hört av Pulsen...eller Pulse +. Har
>> >> >> >> ni hört subbasen i Mattias låt på SAS#5. Det kallar jag bas!
>> >> >> >> Varför vill du egentligen ha en separat bassynt?
>> >> >> >> /Bengt
>> >> >> >>
>> >> >> >> -----Ursprungligt meddelande-----
>> >> >> >> Från: Christian.Rohss.astrazeneca.com
>> >> >> >>
>> >> >> >> den defenitiva bass-synthen borde vara Doepfer MS-404. Den gillar jag.
>> >> >> >> Jag
>> >> >> >> tycker att pulsen är lite kylig och digital i sitt ljud. Likaså
>MKS-50.
>> >> >> >>
>> >> >> >> /christian
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 7
Date: Fri, 16 Mar 2001 01:38:05 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: OT: Atari Mega ST2 + HD + Xtra MIDIinterface till salu

Atari mega ST2 + HD + Skärm såklart + Steinberg MIDIex+ till salu.
DVS:
Stabil sequenser med 5 midi ut, 3 in och SMPTE IN/UT och allt med ett välkänt
GUI, Cubase.

Den är ju klart snyggare än en PC.

Ge bud eller bytesförslag.

/Martin




------------------------------

Message Number: 8
Date: Fri, 16 Mar 2001 06:30:34 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Sökes:?= USB MIDI-interface till Mac

Hej listan!

Har precis skaffat ny Macintosh vilket bl.a. har
renderat mitt nuvarande MIDI-interface obrukbart.

Så - om det är någon som har ett USB MIDI-interface
som funkar på Macintosh att sälja så är jag intresserad.
Jag är också intresserad av tips vad jag ska löpa
och var jag ska köpa det.

Tackar på förhand!

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 9
Date: Fri, 16 Mar 2001 06:43:39 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
Jag undrar om SAS finns på MP3.com?

Om inte så kunde det vara en tanke att sälja samlingsskivorna
via MP3.com och sedan låta eventuella inkomster gå in på ett
gemensamt konto som skulle kunna finansiera div. aktiviteter.

Ett problem kan givetvis vara att många säljer egna skivor
via MP3.com, men det kan man säkert lösa.

Kollade upp namnet SAS, men det är (som många säkert redan
uppmärksammat) taget av Suburban All-Stars.

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 10
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:24:18 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: Bassynth?

Ratt!

On Thu, 15 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:

>> Jag håller på att bygga ihop en midikontrollerbox.
>> EN PIC och en MAX186 + kringsaker.
>> Allt om elektronik så klart.

Uj, jag har inte läst alltomelektronik sen Gustav III blev skjuten... :)
I vilket nummer fanns den midikontrollerboxen, och vad kan den? Hur många
rattar? Bara controllers eller sänder den sysex oxå? Vilken PIC?

Usch vad jag driver offtopic, men har _ingen_ micklat något med
Atmel-processorerna? De verkar ju lika användbara som pic och man köper
ett helt utvecklingskit från Elfa för femhundra spänn.
Jag har ännu inte kommit över mitt digitaltrauma från universitetet och en
kurs i mikrodatorkonstruktion, jag tänkte ge ämnet en ny chans nån gång
till en låg kostnad och syntig inriktning.

mvh

/P! -med HC11-trauma... :)



_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 11
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:32:27 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: OT:bilprat

Vrooom!

On Thu, 15 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:

>> Många i Värmland köper en gammal merca (dvs skattebefriad) och sätter i en
>nyare
>> dieselmotor(dvs lägre förbrukning, bekvämare, driftsäkrare). Då kommer de undan
>> skatten, får besiktning vartannat år + superlåg försäkring, och om det är rätt
>> bil, ensnygg veteranare.
>>
>> Liknar inte det lite det här med virtuella synthar?
>> Gammal design, nytt inuti?

Ja men det är väl för väl att man inte kör den likheten hela vägen;
river ur de gamla analoga kretsarna ur sin Moog och stoppar in en
midiklaviatur och en JV-1010... :-O
Tänk er, ett upgrade-kit till MiniMoog:

"Trött på begränsningarna hos din MiniMoog?
med vårt MöögMoog(tm) kit behåller du rattarna och de hippa trägavlarna,
men ersätter den uråldriga elektroniken med ett modernt
samplebaserat synthkort med 64 rösters polyfoni, 128MB sample RAM och
expansionsplatser för nya ljudkort med de senaset häftiga danceljuden"

;)

Och vad gäller dieselmercor; i Norrbotten, Tornedalen bryr de sig inte ens
att byta motor. De tankar finsk brännolja på andra sidan gränsen istället
och kör så det ryker. Bokstavligt! *host*

mvh

/P!

_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 12
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:36:36 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: SV: Bassynth?

Hej!

On Fri, 16 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:

>> Då skulle nog nån av syntharna passa.
>> Fatman om du gillar att skruva.
>> Nån FM om du gillar att kunna spara ljud.

Har ni inte tänkt på: "Bägge"!?

FM-maskinerna är fantastiskt komplexa tongeneratorer, och billiga
dessutom. En TX81Z får man väl för en tusenlapp. Kör den sedan genom en
analog maskin typ MB-33 eller Fatman. Skilda världar men ändå inte
liksom... FM-syntarna fullkomligt _öser_ ju ur sig övertoner som ett
göttigt analogt filter kan karva sig mätt i!

mvh

/P! med TX81Z

_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 13
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:46:45 +0100
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Reason to synthesize

Hej alla glada sassare.
Jag installerade Reason igår och klämde lite som hastigast på synten som finns
där (Subtractor).
Den verkar vettigt uppbyggd och lät bra, tyckte jag. Den verkar också skapligt
kraftfull av parametrarna att döma.
Det enda jag sådär direkt saknade var pulsviddmodulering på oscillatorerna. Men
man kan få en snarlik effekt med fasmuduleringsfunktionen. Om jag har fattat det
rätt har man två kopior av första oscillatorns vågform och kan modulera
förskjutningen mellan dem.
Någon annan som har några intressanta erfarenheter med Reason att dela med sig?
Jag ska ratta mer i helgen.
Mitt första intryck är att Reason nog i många fall skulle duga som ersättning för
analoga burkar, om man bara tittar på ljudet och funktionerna.
Det som däremot talar för riktiga analoga burkar är att man vill försöka minimera
tiden man sitter framför datorn. Använder man dator mycket på jobbet vill man
inte dessutom sitta hela sin lediga tid framför datorn. Det är ansträngande och
kan inte vara nyttigt.
Förutom det tycker jag man får bättre överblick med reella burkar. Allt blir lite
för smått på skärmen, trots att jag har en 19-tummare. Det är också lättare att
finjustera inställningarna när man har riktiga rattar tycker jag.

/Jörgen



------------------------------

Message Number: 14
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:31:58 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: OT:bilprat

>> Många i Värmland köper en gammal merca (dvs skattebefriad) och sätter i en
>nyare
>> dieselmotor(dvs lägre förbrukning, bekvämare, driftsäkrare). Då kommer de undan
>> skatten, får besiktning vartannat år + superlåg försäkring, och om det är rätt
>> bil, ensnygg veteranare.
>>
>> Liknar inte det lite det här med virtuella synthar?
>> Gammal design, nytt inuti?

Om man nu tycker att ett kommunalgrått plastchassi kan matcha trägavlar så... ;)

jesper - som har sin största och minsta trägavelsynth i ögonhöjd över skärmen...





------------------------------

Message Number: 15
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:41:25 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: Atari Mega ST2 + HD + Xtra MIDIinterface till salu

>> Atari mega ST2 + HD + Skärm såklart + Steinberg MIDIex+ till salu.
>> DVS:
>> Stabil sequenser med 5 midi ut, 3 in och SMPTE IN/UT och allt med ett välkänt
>> GUI, Cubase.
>>
>> Den är ju klart snyggare än en PC.

Kunde du inte slängt ut detta två veckor tidigare - jag har precis köpt ett Midex
(som det ju faktiskt heter) av Tor S som är lite part-time-SASare...
För övrigt tycker jag att jag är ägare till snyggaste Atarin i mannaminne. Den är
målad i "Wasp style" med svart chassi och gula tangenter.

Prisidé?

jesper






------------------------------

Message Number: 16
Date: Fri, 16 Mar 2001 07:58:40 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE: SV: Bassynth?

>> FM-maskinerna > är fantastiskt komplexa tongeneratorer, och billiga
>> dessutom. En TX81Z får man väl för en tusenlapp. Kör den sedan genom en
>> analog maskin typ MB-33 eller Fatman. Skilda världar men ändå inte
>> liksom... FM-syntarna fullkomligt _öser_ ju ur sig övertoner som ett
>> göttigt analogt filter kan karva sig mätt i!
>>
>>
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Japp, jag brukar få ganska mysigt ljud ur min DX9 om den snurrar genom CS5'an
först! Och då kan man ju passa på att använda lite roliga LFO-inställningar,
lägga till lite brus, och sedan finns det ju inget som hindrar signalen från att
snurra genom någon annan analogburk, och sedan sätta till lite knäppa effekter,
och sedan... patcha!

Hm... fasiken vad kul man kan ha egentligen. Jag måste helt klart städa i
ordning, koppla ihop och fixa i ordning studion hemma. Ja, till SAS#6 så ska jag
ha fixat i ordning:

Littlemannen (lite småsaker och finjusteringar kvar + en vettig strömförsörjning)
Madmouse x2 (panel + kretskort klara, det tråkiga jobbet att löda ihop sladdar
och kablarna däremellan kvar...)
SN76477 (saknar lite komponenter, måste fixa kretskortet som jag har slarvade
när jag ritade så pin-avstånden är för stora till sn76477-kretsen... mutter...)
Midikontrollern till Acetone RhythmAce (allt finns, det mesta klart, men måste
bara ha tid att dra klart kablarna i trummaskinen)

Och sedan ska jag använda dessa (+ CS5, Fatman och PolySix) och spela in mitt
bidrag på 8-kanalaren. Undrar om jag kan hitta lite analogeffekter någonstans...

/Niklas



------------------------------

Message Number: 17
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:16:12 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: OT: Re:bortse...

On Thu, 15 Mar 2001, thomas.roundhouse.se wrote:

>> >> ..och två sekunder efter att mailet gick var det löst... *generad*
>>
>> Det brukar faktiskt hjälpa att skriva eftersom
>> man liksom "tvingas" formulera alla fakta och förklara
>> problemet för någon utomstående. Grejen är att man
>> i och med det formulerar problemet klart för sig själv
>> och ofta kommer lösningen, precis som du säger, ett
>> par sekunder efter det att man skickat mailet.

Redan den gamle Albert Einstein hävdade att det viktigaste inte var att
komma med ett svar, utan att formulera frågan.

Men han lär väl på sin tid ha kört CV/Gate och inte MIDI... ;)


/mr - hugad fysiker




------------------------------

Message Number: 18
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:22:50 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Bassynth +=?ISO-8859-1?Q?_knasterstädning...?
On Thu, 15 Mar 2001, jesper.odemark.swipnet.se wrote:

>> >> Däremot blev jag glatt överraskad av SH-09 förra helgen. Den kan göra
>> >> klart mer än bara basar. Snygga små plingelingljud t.ex.
>>
>> Jag har gjort ett riktigt härligt klockljud på SH-09. Bara självoscillationen
>som
>> ljudkälla. Det är ett rent helvete att stämma med cutoffregeln, men snyggt blir
>> det... ;)

Efterom inte VCOerna hörs, borde du kunna använda en gnutta Keyboard
Tracking på filtret och därigenom få klaviaturet att agera finetune till
oscillationsfrekvensen. Heureka!


/mr hittar användningsområden för klaviaturer ;)




------------------------------

Message Number: 19
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:44:11 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
Tja!

Visst finns SAS på MP3.com! :-) I alla fall i liten skala. Jag gjorde en satsning
som inte många tycks ha uppfattat, men lade upp:

http://www.mp3.com/stations/sas
och
http://www.mp3.com/stations/saswerk

(med några SAS-medlemmars Kraftwerk-inspirerade tolkningar).

Detta var någon gång i slutet av hösten. Spana in sidorna, det är bra grejer!

Fler SASare som vill vara med? Du t ex Thomas? :-) Ska uppdatera till helgen.
Maila mig era MP3.com-länkar & tips på låtar.

Tjaba!


/ Patrick

PS. Det tycks vara uppskattat - har fått en del positiva mail från lyssnare
världen över.













----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Friday, March 16, 2001 6:43 AM
Subject: SAS på MP3.com?


>> Jag undrar om SAS finns på MP3.com?
>>
>> Om inte så kunde det vara en tanke att sälja samlingsskivorna
>> via MP3.com och sedan låta eventuella inkomster gå in på ett
>> gemensamt konto som skulle kunna finansiera div. aktiviteter.
>>
>> Ett problem kan givetvis vara att många säljer egna skivor
>> via MP3.com, men det kan man säkert lösa.
>>
>> Kollade upp namnet SAS, men det är (som många säkert redan
>> uppmärksammat) taget av Suburban All-Stars.
>>
>> /Thomas
>> ___________________________________
>> Thomas Kahn
>> Mail: mailto:thomas.kahn.nu
>> WWW: http://www.kahn.nu
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 20
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:47:44 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= USB MIDI-interface till Mac

Steinberg har ett som jag själv just pillat på på min iMac DV+, har inte hunnit
testa det än, annars finns ju t ex Midimans interface. Emagic har ett par olika,
med 4 ut / 2 in eller 8 in / ut. Kul att se att det finns fler Macanvändare här!
Behöver du tips, Thomas, don't hesitate to call me! :-)

Tja!

/ Patrick



----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Friday, March 16, 2001 6:30 AM
Subject: Sökes: USB MIDI-interface till Mac


>> Hej listan!
>>
>> Har precis skaffat ny Macintosh vilket bl.a. har
>> renderat mitt nuvarande MIDI-interface obrukbart.
>>
>> Så - om det är någon som har ett USB MIDI-interface
>> som funkar på Macintosh att sälja så är jag intresserad.
>> Jag är också intresserad av tips vad jag ska löpa
>> och var jag ska köpa det.
>>
>> Tackar på förhand!
>>
>> /Thomas
>> ___________________________________
>> Thomas Kahn
>> Mail: mailto:thomas.kahn.nu
>> WWW: http://www.kahn.nu
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 21
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:51:47 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: Reason to synthesize

>>Mitt första intryck är att Reason nog i många fall skulle duga som
>>ersättning för
>>analoga burkar, om man bara tittar på ljudet och funktionerna.

Jag törs nog påstå att Reason låter direkt dåligt i jämförelse med te.x
SCI PRO-1 eller Roland SH-5 eller.. ja..

Roberth

http://www.skomm.net



------------------------------

Message Number: 22
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:47:10 +0100
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Reason to synthesize

>>>Det enda jag sådär direkt saknade var pulsviddmodulering på oscillatorerna. Men
>>>man kan få en snarlik effekt med fasmuduleringsfunktionen.

>>Den har jag inte hitta ännu. Måste undersökas.

Det finns en ratt längst till vänster som heter fas-nånting. Sen finns en väljare
med alternativen 0, X och - tror jag. Jag antar att väljaren avgöra om de två
kopiorna av vågen ska adderas eller multipliceras. Prova olika lägen.
Effekten blir nog bäst med sågtandsvåg. Egentligen ska ena vågen vara inverterad,
jag vet inte om man kan få det.
Man måste också välja Phase som destination på LFO2.

/Jörgen



------------------------------

Message Number: 23
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:54:13 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: RE: SV: Bassynth?

>> SN76477 (saknar lite komponenter, måste fixa kretskortet som jag har
>>slarvade
>>när jag ritade så pin-avstånden är för stora till sn76477-kretsen...
>>mutter...)

Exakt vad är det du bygger till/runt SN76477?

Roberth

http://www.skomm.net (nu kan man även köpa skivan, tadaa!)



------------------------------

Message Number: 24
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:09:30 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: OT:bilprat

>> Tänk er, ett upgrade-kit till MiniMoog:
>>
>> "Trött på begränsningarna hos din MiniMoog?
>> med vårt MöögMoog(tm) kit behåller du rattarna och de hippa trägavlarna,
>> men ersätter den uråldriga elektroniken med ett modernt
>> samplebaserat synthkort med 64 rösters polyfoni, 128MB sample RAM och
>> expansionsplatser för nya ljudkort med de senaset häftiga danceljuden"

A-ha!!! Där har vi lösningen på vad tidigare ägaren försökte göra med din Mini!!!

;)

j.





------------------------------

Message Number: 25
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:12:18 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: Reason to synthesize

>> Förutom det tycker jag man får bättre överblick med reella burkar. Allt blir
>lite
>> för smått på skärmen, trots att jag har en 19-tummare. Det är också lättare att
>> finjustera inställningarna när man har riktiga rattar tycker jag.

Och Reasons kolbanor börjar inte heller knastra och ge de där skitiga ljuden
ifrån sig väl... Och hur är det med temperaturrelaterat svaj etc...

j - mer vintage än nöden kräver... ;)





------------------------------

Message Number: 26
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:49:21 +0100
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Reason to synthesize


>>Jag törs nog påstå att Reason låter direkt dåligt i jämförelse med te.x
>>SCI PRO-1 eller Roland SH-5 eller.. ja..

Dåligt på vilket sätt?

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 27
Date: Fri, 16 Mar 2001 08:59:41 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: =?US-ASCII?Q?Sökes:?= SN76477

Jag vill haaa!

/D


------------------------------

Message Number: 28
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:11:50 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= USB MIDI-interface till Mac

Patrick:
>>Steinberg har ett som jag själv just pillat på på min iMac DV+, har inte
hunnit
>>testa det än, annars finns ju t ex Midimans interface. Emagic har ett par
olika,
>>med 4 ut / 2 in eller 8 in / ut. Kul att se att det finns fler
Macanvändare här!
>>Behöver du tips, Thomas, don't hesitate to call me! :-)

Macen är oslagbar som musikdator tycker jag. :-)

Nu har jag beställt ett MidiMan-interface från
Musikbörsen.

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
thomas.kahn.resco.se
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 29
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:16:36 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE: RE: SV: Bassynth?

>> -----Original Message-----
>> From: roberth.diariesystem.com [SMTP:roberth.diariesystem.com]
>> Sent: den 16 mars 2001 08:54
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: RE: SV: Bassynth?
>>
>> >> SN76477 (saknar lite komponenter, m> åste fixa kretskortet som jag har
>> >>slarvade
>> >>när jag ritade så pin-avstånden är för stora till sn76477-kretsen...
>> >>mutter...)
>>
>> Exakt vad är det du bygger till/runt SN76477?
>>
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Exakt vad... öh, någonting som låter. Det gamla schemat som jag utgått ifrån
tillåter att man kan ändra på och påverka varje funktion i kretsen. Resultatet
blir en kvartsmodulär historia med 12 switchar, 8 pottar, 5 vridströmställare
och tre ingångar för externa kontrollsignaler (brusklocka, tone colour och
pitch). Det enda som jag har lagt till är två opampar som förhoppningsvis kan
anpassa en ingående standard linjär CV till en nivå som fungerar till SN76477.
Tanken med bygget är att kunna göra ljud på en gammal pryl, det är kanske lite
perverst men jag vill göra en grej som inte låter som något annat (i alla fall
inte som jag har).

Och så hittade jag ICn i en låda med gammalt elektronikskrot och något ska man
ju använda den till!

/Niklas



------------------------------

Message Number: 30
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:19:17 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= SN76477

>> -----Original Message-----
>> From: daniel.araya.sth.sr.se [SMTP:daniel.araya.sth.sr.se]
>> Sent: den 16 mars 2001 09:00
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: S> ökes: SN76477
>>
>> Jag vill haaa!
>>
>>
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Har du frågat om du får köpa en löst härifrån:
http://www.blacet.com/

/Niklas



------------------------------

Message Number: 31
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:24:54 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
On Fri, 16 Mar 2001, sequence.hem.passagen.se wrote:

>> Visst finns SAS på MP3.com! :-) I alla fall i liten skala.
....
>> http://www.mp3.com/stations/saswerk

Vad får man lägga upp på MP3.com egentligen?

Andreas låt "Hidden Rythms (Lost and Found Mix)" är i mina öron inget
annat än ett kollage av Håkan Lidbos "Hidden Rythms" och Kraftwerks
"Homecomputer", "It's More Fun to Compute" och "Tour de France".

Misstolka mig rätt; jag gillar verkligen både originallåtarna och
Andreas mix jättemycket, men jag trodde inte sånt var tillåtet där...


/mr




------------------------------

Message Number: 32
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:34:44 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: RE: RE: SV: Bassynth?


>> Och så hittade jag ICn i en låda med gammalt elektronikskrot och något
>>ska man
>>ju använda den till!


Ok, jag har tagit över en prototyp av SN76477, men jag vet ej riktigt vad
konstruktionen är grundad på. Den har en annan uppsättning än din rigg,
inte så mycket knappar men en massa OUT (IN?), förutom audio out.... saken
är att på prototypen saknas 2st transistorer och man vill gärna veta vad
det ska va'....

Vad kör du in för ström i din? Det vill jag veta mest av allt..

Roberth



------------------------------

Message Number: 33
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:42:21 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
aj, det var inte bra, då ska jag plocka bort den, de brukar absolut inte tillåta
sån't men har nog missat denna... hmm.. vad skrev jag då förresten?... * kollar
*...

"WE WANT NOT TO HARM YOU. WE COME FROM YODA - actually, this is almost a bit
_too_ much like the _real_ kraftwerk - andreas, please - try to make something
more personal next time and it'll be even cooler to introduce your sonic
landscapes. "

hmmm... jupp, nej, det var nog pga låtbrist som jag tillät den att komma med, men
- nej! plockar bort den, det är inte artistiskt _nog_ att stjäla andras musik FÖR
uppenbart... :-)

mvh! / Patrick.




>> >> Visst finns SAS på MP3.com! :-) I alla fall i liten skala.
>> ...
>> >> http://www.mp3.com/stations/saswerk
>>
>> Vad får man lägga upp på MP3.com egentligen?
>>
>> Andreas låt "Hidden Rythms (Lost and Found Mix)" är i mina öron inget
>> annat än ett kollage av Håkan Lidbos "Hidden Rythms" och Kraftwerks
>> "Homecomputer", "It's More Fun to Compute" och "Tour de France".
>>
>> Misstolka mig rätt; jag gillar verkligen både originallåtarna och
>> Andreas mix jättemycket, men jag trodde inte sånt var tillåtet där...
>>
>>
>> /mr
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 34
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:44:15 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= USB MIDI-interface till Mac

>> Macen är oslagbar som musikdator tycker jag. :-)

japp, helt klart - kolla in mitt lowrangeprojekt på
http://www.mp3.com/yelloworange - nu är det mycket länkar, jag vet - men den här
musiken är byggd på mac & med mac på SÅNG! det ni! :-)

moss!

/ p.




------------------------------

Message Number: 35
Date: Fri, 16 Mar 2001 09:46:16 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE: RE: RE: SV: Bassynth?

>> -----Original Message-----
>> From: roberth.diariesystem.com [SMTP:roberth.diariesystem.com]
>> Sent: den 16 mars 2001 09:35
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: RE: RE: SV: Bassynth?
>>
>> Ok, jag har tagit > över en prototyp av SN76477, men jag vet ej riktigt vad
>> konstruktionen är grundad på. Den har en annan uppsättning än din rigg,
>> inte så mycket knappar men en massa OUT (IN?), förutom audio out.... saken
>> är att på prototypen saknas 2st transistorer och man vill gärna veta vad
>> det ska va'....
>>
>> Vad kör du in för ström i din? Det vill jag veta mest av allt..
>>
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Skoj! SN76477 ska matas med +9v (pin 14) och +5v (pin 15), och jag skulle tro
att transistorerna är ett förstärkarsteg för utgången. Jag tror att du kanske har
fått tag på den här (sidan 5 i pdf dokumentet, sid 81 på orginalbilden):
http://www.itn.liu.se/~nikro/synth/sn76477/SN76477-3.pdf
Kolla på Ullrichs sida för mer info (gå in på Synth DIY):
http://www.geocities.com/ullrich_67/
Och här finns databladet:
http://www.spies.com/arcade/schematics/DataSheets/76477.pdf

Kan du inte ta ett foto och lägga ut så man se vad det är för något du har fått
tag på?

/Niklas
>>



------------------------------

Message Number: 36
Date: Fri, 16 Mar 2001 10:05:06 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: RE: RE: RE: SV: Bassynth?

>>Kan du inte ta ett foto och lägga ut så man se vad det är för något du
>>har fått
>>tag på?

Jovisst, om 10 dagar när min digitalkamera kommer tillbaka (den är på
semester med sin ägare...)

Det är förövrigt Mr. Sponton som är skyldig till prototypen, och hilma
sköjj ser det att vara...!

Roberth



------------------------------

Message Number: 37
Date: Fri, 16 Mar 2001 10:14:14 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= SN76477

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Fri, 16 Mar 2001 09:19:17 +0100
>> From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
>
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: RE: Sökes: SN76477


Jag har skickat ett mail dit för att se om jag får napp...

/D


>> >>
>> [Niklas Rönnberg (ERA)]
>>
>> Har du frågat om du får köpa en löst härifrån:
>> http://www.blacet.com/
>>
>> /Niklas
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 38
Date: Fri, 16 Mar 2001 10:43:19 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Mk II - Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
Aha, du menar att lägga upp en gemensam "artist" med alla
SAS-låtar/artister/skivor? Ide¥n är inte alls dum, inte alls. Jag åtar mig gärna
att vara kassör / administratör för detta. Då kan vi börja TJÄNA PENGAR för
sjutton. Och se'n kan jag se till att SASsamankomsterna sponsras. Helt enkelt så
fördelas intäkterna broderligt mellan alla de som får sin låt upplagd på MP3.com.
Vi måste se till att alla kontaktas - vem har kontakt med den danske killen t ex
som var med på SAS # 4 ?

Jag brinner för detta & har nog det mesta som kan behövas. Lägger upp _alla_
SAS-skivor, länkar till artisternas respektive sidor etc fixar jag också. Superb
idé, Thomas!

Kommentarer - maila direkt till mig eller till listan. Det här är det enda rätta,
vi ska inte ha musiken på FTP för gratis nedladdning, jag gillar inte att mina
låtar snurrar runt gratis i världen, det är ballare om man kan tjäna nå'n dollar
om da'n... :-)

Moss! / Patrick.

PS: SAS 1 och 3 har jag inte - de låtarna behöver jag få tillgång till. Kan någon
lägga upp en tillfällig FTP med dessa, väl och gott 128 k/s -encodade eller
skicka mig kopior på CD-skivorna?










----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Friday, March 16, 2001 6:43 AM
Subject: SAS på MP3.com?


>> Jag undrar om SAS finns på MP3.com?
>>
>> Om inte så kunde det vara en tanke att sälja samlingsskivorna
>> via MP3.com och sedan låta eventuella inkomster gå in på ett
>> gemensamt konto som skulle kunna finansiera div. aktiviteter.
>>
>> Ett problem kan givetvis vara att många säljer egna skivor
>> via MP3.com, men det kan man säkert lösa.
>>
>> Kollade upp namnet SAS, men det är (som många säkert redan
>> uppmärksammat) taget av Suburban All-Stars.
>>
>> /Thomas
>> ___________________________________
>> Thomas Kahn
>> Mail: mailto:thomas.kahn.nu
>> WWW: http://www.kahn.nu
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 39
Date: Fri, 16 Mar 2001 10:43:05 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: mat med pappa moog?

Hejsan!

Hur går det med Bob-middagen i maj?

/D



------------------------------

Message Number: 40
Date: Fri, 16 Mar 2001 10:47:01 +0100
From: "e6erikf.etek.chalmers.se"
Subject: Re: OT: Re:bortse...

On Fri, 16 Mar 2001, mr.analogue.org wrote:

>> Redan den gamle Albert Einstein hävdade att det viktigaste inte var att
>> komma med ett svar, utan att formulera frågan.
>> /mr - hugad fysiker
>>
Var inte det Platon?

Erik Forsling - hugad filosof




------------------------------

Message Number: 41
Date: Fri, 16 Mar 2001 11:09:30 +0100
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: Mk II - Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?

Detta har diskuterats förut och vissa av deltagarna var totalt emot att
lägga upp sina låtar på MP3.com. Jag är dock inte en av dem.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 42
Date: Fri, 16 Mar 2001 11:05:05 +0100
From: "fredrik.s.propellerheads.se"
Subject: RE: Reason to synthesize

>> Det finns en ratt längst till vänster som heter fas-nånting. Sen
>> finns en väljare
>> med alternativen 0, X och - tror jag. Jag antar att väljaren
>> avgöra om de två
>> kopiorna av vågen ska adderas eller multipliceras. Prova olika lägen.
>> Effekten blir nog bäst med sågtandsvåg. Egentligen ska ena vågen
>> vara inverterad,
>> jag vet inte om man kan få det.

Hehe, vad betyder minustecknet, tror han? :-)

/ Fredrik





------------------------------

Message Number: 43
Date: Fri, 16 Mar 2001 11:26:02 +0100
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: RE: Reason to synthesize


>>> Det finns en ratt längst till vänster som heter fas-nånting. Sen
>>> finns en väljare
>>> med alternativen 0, X och - tror jag. Jag antar att väljaren
>>> avgöra om de två
>>> kopiorna av vågen ska adderas eller multipliceras. Prova olika lägen.
>>> Effekten blir nog bäst med sågtandsvåg. Egentligen ska ena vågen
>>> vara inverterad,
>>> jag vet inte om man kan få det.

>>Hehe, vad betyder minustecknet, tror han? :-)

Ja naturligtvis. Att subtrahera är ju detsamma som att addera den
inverterade signalen. Det förklarar varför just det läget gav den bästa
PWM-effekten.
Jag hann bara installera och köra max en timme igår, så jag har inte
greppat allt i programmet. Det verkar i alla fall intuitivt och lätta att
förstå sig på. I alla fall syntdelen, resten har jag inte tittat på.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 44
Date: Fri, 16 Mar 2001 11:33:28 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Dyra BNC

Argh!

Alla vettiga människor skyr ju s.k. RCA/Phonokontakter...

När det gäller audio så är det ju telejackar / XLR som gäller, men när man
skall lattja med lite högfrekventare svängningar (video alltså) så blir
det jobbigt. I broadcastsvängen kör man med BNC, men de är ju så _jämrans_
dyra ju! Det är inte någon av er som känner till ett surpluslager av
billiga chassiekontakter?!
Att betala ordinarie elfapris för BNC till min videodårlåda är inte
riktigt aktuellt, men det känns lite surt att köra med phonojack! :(
Visserligen kan jag ju använda phonojack med hygglig koaxkabel att patcha
med (korta avstånd, väluppfostrade nivåer) och ha BNC till in/ut med
omvärlden... men ändå, det skulle kännas inte så lite surt...

Var hittar man billigaste BNC idag, hjälp! Jag har kollat med Elfa och
Labb.

mvh

/P!



_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 45
Date: Fri, 16 Mar 2001 11:35:31 +0100
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: Ny adress

Jo, vi har en ny server och därigenom blev jag tvungen att ha ny adress.
Tilden har tillkommit.

Anders, Vallentuna
http://omega.tellus.vallentuna.se/~anders/






------------------------------

Message Number: 46
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:05:40 +0100
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: Ny adress

Äh, fan.
Det går bra med den förra (utan tilde).

Anders, Vallentuna

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
anders.sponton.swipnet.se
Skickat: den 16 mars 2001 11:36
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Ny adress


Jo, vi har en ny server och därigenom blev jag tvungen att ha ny adress.
Tilden har tillkommit.

Anders, Vallentuna
http://omega.tellus.vallentuna.se/~anders/









------------------------------

Message Number: 47
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:05:06 +0100
From: "boberg.spray.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= SN76477

Här verkar det finnas:
http://www.llh-publishing.com/catalog/books/complex_sound_generator.htm

Vad är så speciellt med den? Vad gör den?

..johan

-----Original Message-----
From: niklas.ronnberg.era.ericsson.se
[mailto:niklas.ronnberg.era.ericsson.se]
Sent: den 16 mars 2001 09:19
To: Multiple recipients of SAS
Subject: RE: Sökes: SN76477


>>> -----Original Message-----
>>> From: daniel.araya.sth.sr.se [SMTP:daniel.araya.sth.sr.se]
>>> Sent: den 16 mars 2001 09:00
>>> To: Multiple recipients of SAS
>>> Subject: S> ökes: SN76477
>>>
>>> Jag vill haaa!
>>>
>>>
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Har du frågat om du får köpa en löst härifrån:
http://www.blacet.com/

/Niklas





------------------------------

Message Number: 48
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:18:44 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= SN76477

>>Vad är så speciellt med den? Vad gör den?

Kolla specarna på chipet! Den gör massvis!

Varför man skulle vilja ha det? Vem skulle INTE vilja ha en synth al'a
70-tals leksaker. :-)

Roberth

http://www.skomm.net



------------------------------

Message Number: 49
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:17:06 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Mk II - Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
On Fri, 16 Mar 2001, sequence.hem.passagen.se wrote:

>> Aha, du menar att lägga upp en gemensam "artist" med alla
>> SAS-låtar/artister/skivor? Ide¥n är inte alls dum, inte alls. Jag åtar mig
>gärna
>> att vara kassör / administratör för detta. Då kan vi börja TJÄNA PENGAR för
>> sjutton.

Nja... hur mycket tjänar man egentligen? :)
(Obs - jag menar inte alls att jag är emot förslaget!)

>> Vi måste se till att alla kontaktas - vem har kontakt med den danske killen t
>ex
>> som var med på SAS # 4 ?

Ja, alla som läggs upp, ja t o m nämns, bör ha kontaktats innan.

>> Jag brinner för detta & har nog det mesta som kan behövas. Lägger upp _alla_
>> SAS-skivor, länkar till artisternas respektive sidor etc fixar jag också.
>Superb
>> idé, Thomas!

Bra att du känner dig manad, Patrick!

>> PS: SAS 1 och 3 har jag inte - de låtarna behöver jag få tillgång till. Kan
>någon
>> lägga upp en tillfällig FTP med dessa, väl och gott 128 k/s -encodade eller
>> skicka mig kopior på CD-skivorna?

De finns JU här:

http://www.snabbast.com/timewind/sas1_swe.html


Hur funkar det
* att ha en låt på flera ställen på mp3.com?
* att senare göra nåt kommersiellt av en låt som ligger på mp3.com?


/mr




------------------------------

Message Number: 50
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:22:12 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re: Mk II - Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?
Mmm, nä jag förstår inte varför man kan vara _emot_ möjligheten att tjäna en
slant på sin hobby. Däremot så måste ju vissa tyvärr uteslutas pga att
kompositionerna inte är egna & inte public domain. Jag tänkte i så fall börja med
att investera $20 per månad, så man kan FTPa upp en stor mängd låtar till MP3.com
"i ett svep", och då även slipper reklambanner på sajten. Men är ni inte pigga
på't så skiter jag i det.. :-)

Mvh / Patrick





----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Friday, March 16, 2001 11:09 AM
Subject: Re: Mk II - Re: SAS på MP3.com?


>>
>> Detta har diskuterats förut och vissa av deltagarna var totalt emot att
>> lägga upp sina låtar på MP3.com. Jag är dock inte en av dem.
>>
>> /Jörgen
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 51
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:20:05 +0100
From: "robin.franzen.telia.com"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Sökes:?= USB MIDI-interface till Mac

Den 01-03-16 09.11, skrev "thomas.roundhouse.se" :

>> Patrick:
>>>> Steinberg har ett som jag själv just pillat på på min iMac DV+, har inte
>> hunnit
>>>> testa det än, annars finns ju t ex Midimans interface. Emagic har ett par
>> olika,
>>>> med 4 ut / 2 in eller 8 in / ut. Kul att se att det finns fler
>> Macanvändare här!
>>>> Behöver du tips, Thomas, don't hesitate to call me! :-)
>>
>> Macen är oslagbar som musikdator tycker jag. :-)
>>
>> Nu har jag beställt ett MidiMan-interface från
>> Musikbörsen.

Hej,
Jag kör också Mac, iMac DV SE, jag köpte ett Steinberg midiinterface 2 in
och två ut, jag tyckte priset var lite högt 1295:- men det verkar fungera
utmärkt. Jag beställde mitt via JAM, vilket kan vara praktiskt om man bor
ute på vischan som jag gör, eftersom de levererar fraktfritt.

>>
>> /Thomas


/R.




------------------------------

Message Number: 52
Date: Fri, 16 Mar 2001 12:23:57 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Big Briar + Re: mat med pappa moog?

On Fri, 16 Mar 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:

>> Hejsan!
>>
>> Hur går det med Bob-middagen i maj?

Vet ej...

Jag har t o m förhoppningar att Bob tar sin nya synt under armen och ger
den till nån av oss som pris i namntävlingen på www.bigbriar.com ! :)

Man ska föreslå namnet på den nya performance-synten, och den vars förslag
väljs verkar vinna en. Ge ett förslag, hörni! (Och för allas bästa odds -
ge inte samma förslag som nån annan, för då lottas det en vinnare bland
dem med samma...)


/mr - föreslog nyss "Finetune"




------------------------------

Message Number: 53
Date: Fri, 16 Mar 2001 15:03:46 +0100
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
Jag har just fått en offert på mönsterkort.
50 st för 83:- st.
100 st för 57:- st.

Hittills har det kommit in anmälningar på ca 30 kort. Det borde alltså inte vara
några problem att gör åtminstone 50 kort. Fast då blir det ju lite dyrare
förstås. Jag skulle inte tro att det är några problem att bli av med bortåt 100
kort.

Jag gör med andra ord klart en dubbelsidig layout i helgen.

/Jonas




------------------------------

Message Number: 54
Date: Fri, 16 Mar 2001 15:22:28 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
>> -----Original Message-----
>> From: jonas.karlsson.dynalogichb.com [SMTP:jonas.karlsson.dynalogichb.com]
>> Sent: den 16 mars 2001 15:04
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Modularprojekt - M> önsterkort
>>
>> Hittills har det kommit in anmälningar på ca 30 kort.
[Niklas Rönnberg (ERA)]

Jag vill vara med också!
/Niklas
>>



------------------------------

Message Number: 55
Date: Fri, 16 Mar 2001 15:19:44 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
On Fri, 16 Mar 2001, jonas.karlsson.dynalogichb.com wrote:

>> Jag har just fått en offert på mönsterkort.
>> 50 st för 83:- st.
>> 100 st för 57:- st.
>>
>> Hittills har det kommit in anmälningar på ca 30 kort. Det borde alltså inte
>vara
>> några problem att gör åtminstone 50 kort. Fast då blir det ju lite dyrare
>> förstås. Jag skulle inte tro att det är några problem att bli av med bortåt 100
>> kort.
>>
>> Jag gör med andra ord klart en dubbelsidig layout i helgen.

Jag trodde att ni kom fram till att enkelsidigt var mer praktiskt för
hemmapularen? (Eller... var dubbelsidigt ett krav från korttillverkaren?)

Ursäkta om jag rör till det. :)


/mr - står över VCOerna, men kanske är sugen på annat




------------------------------

Message Number: 56
Date: Fri, 16 Mar 2001 15:33:02 +0100
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: SV: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
Enkelsidigt är mer praktiskt för hemmapularen. Fast det är ännu mer praktiskt att
köpa färdiga kort :)
Ska man ändå få korten tillverkade kan man lika gärna använda två lager så blir
det lite snyggare och kanske till och med bättre... Om någon vill ha layouten på
ett lager kan jag göra en sådan också.

Åsikter?

/Jonas

>> Jag trodde att ni kom fram till att enkelsidigt var mer praktiskt för
>> hemmapularen? (Eller... var dubbelsidigt ett krav från korttillverkaren?)
>>
>> Ursäkta om jag rör till det. :)
>>
>>
>> /mr - står över VCOerna, men kanske är sugen på annat




------------------------------

Message Number: 57
Date: Fri, 16 Mar 2001 15:49:48 +0100
From: "martin.johansson.eximio.com"
Subject: SV: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
Förstår inte varför enkelsidiga skulle vara mer behändigt för hemmapularen.
Fördelen med dubbesidigt är ju att man slipper dra en masa kablar över andra
ledningar. (mindre arbete=jättebra;). Dessutom har man ännu mera plats att
lägga jorden på.

Jag tror stenhårt på dubbelsidiga....

/Martin

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
jonas.karlsson.dynalogichb.com
Skickat: den 16 mars 2001 15:33
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: SV: Modularprojekt - Mönsterkort


Enkelsidigt är mer praktiskt för hemmapularen. Fast det är ännu mer
praktiskt att
köpa färdiga kort :)
Ska man ändå få korten tillverkade kan man lika gärna använda två lager så
blir
det lite snyggare och kanske till och med bättre... Om någon vill ha
layouten på
ett lager kan jag göra en sådan också.

Åsikter?

/Jonas

>>> Jag trodde att ni kom fram till att enkelsidigt var mer praktiskt för
>>> hemmapularen? (Eller... var dubbelsidigt ett krav från
korttillverkaren?)
>>>
>>> Ursäkta om jag rör till det. :)
>>>
>>>
>>> /mr - står över VCOerna, men kanske är sugen på annat





------------------------------

Message Number: 58
Date: Fri, 16 Mar 2001 16:24:11 +0100
From: "mans.common.se"
Subject: Re: SV: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
För att de är lite lättare att etsa hemma om man skulle vilja?
Har inte ens vågat försöka göra dubbelsidiga kort och kan inte avgöra om
det är såpass mycket jobbigare att göra med passning och allt som jag
inbillar mig. Faktum är faktiskt att ett antal pyggprojekt har jag lagt ner
pga att det var dubbelsidiga kort i layouten, jag tror inte att jag är
ensam om detta.
Visst, det blir snyggare och mindre, inget snack om det. Men om man tänker
sig att en del av poängen, som jag förstått den med sas-modularen är att så
mycket som möjligt ska vara standard och _enkelt_ som möjligt så tycker iaf
jag att man får acceptera nackdelarna med enkelsidiga kort.

Hm. Här sitter jag och är gnällig :-)

//Måns




At 15:49 2001-03-16, you wrote:
>>Förstår inte varför enkelsidiga skulle vara mer behändigt för hemmapularen.
>>Fördelen med dubbesidigt är ju att man slipper dra en masa kablar över andra
>>ledningar. (mindre arbete=jättebra;). Dessutom har man ännu mera plats att
>>lägga jorden på.
>>
>>Jag tror stenhårt på dubbelsidiga....
>>
>> /Martin
>>
>>-----Ursprungligt meddelande-----
>>Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
>>jonas.karlsson.dynalogichb.com
>>Skickat: den 16 mars 2001 15:33
>>Till: Multiple recipients of SAS
>>Ämne: SV: Modularprojekt - Mönsterkort
>>
>>
>>Enkelsidigt är mer praktiskt för hemmapularen. Fast det är ännu mer
>>praktiskt att
>>köpa färdiga kort :)
>>Ska man ändå få korten tillverkade kan man lika gärna använda två lager så
>>blir
>>det lite snyggare och kanske till och med bättre... Om någon vill ha
>>layouten på
>>ett lager kan jag göra en sådan också.
>>
>>Åsikter?
>>
>>/Jonas
>>
>> >>> Jag trodde att ni kom fram till att enkelsidigt var mer praktiskt för
>> >>> hemmapularen? (Eller... var dubbelsidigt ett krav från
>>korttillverkaren?)
>> >>>
>> >>> Ursäkta om jag rör till det. :)
>> >>>
>> >>>
>> >>> /mr - står över VCOerna, men kanske är sugen på annat
>>
>>
>>
>>





------------------------------

Message Number: 59
Date: Fri, 16 Mar 2001 16:33:53 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: SV: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Fri, 16 Mar 2001 15:49:48 +0100
>> From: "martin.johansson.eximio.com"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SV: Modularprojekt - Mönsterkort

>> Förstår inte varför enkelsidiga skulle vara mer behändigt för hemmapularen.
>> Fördelen med dubbesidigt är ju att man slipper dra en masa kablar över andra
>> ledningar. (mindre arbete=jättebra;). Dessutom har man ännu mera plats att
>> lägga jorden på.
>>
>> Jag tror stenhårt på dubbelsidiga....

Jag håller fullständigt med!
Grejen är ju att man ska slippa att göra etsjobbet själv, ska man
tex löda 8 st vco:kort så slipper man gärna jumprar och onödiga
kablar.
Sen blir ju korten förhoppningsvis mindre i storleken också.

Kör hårt på dubbelsidigt!

/D


>>
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
>> jonas.karlsson.dynalogichb.com
>> Skickat: den 16 mars 2001 15:33
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: SV: Modularprojekt - Mönsterkort
>>
>>
>> Enkelsidigt är mer praktiskt för hemmapularen. Fast det är ännu mer
>> praktiskt att
>> köpa färdiga kort :)
>> Ska man ändå få korten tillverkade kan man lika gärna använda två lager så
>> blir
>> det lite snyggare och kanske till och med bättre... Om någon vill ha
>> layouten på
>> ett lager kan jag göra en sådan också.
>>
>> Åsikter?
>>
>> /Jonas
>>
>> >>> Jag trodde att ni kom fram till att enkelsidigt var mer praktiskt för
>> >>> hemmapularen? (Eller... var dubbelsidigt ett krav från
>> korttillverkaren?)
>> >>>
>> >>> Ursäkta om jag rör till det. :)
>> >>>
>> >>>
>> >>> /mr - står över VCOerna, men kanske är sugen på annat
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 60
Date: Fri, 16 Mar 2001 16:32:47 +0100
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: Till salu

Hallå listan
Jag kommer ihåg att jag har sålt 2 st Hyng Chang skåp tidigare, samma modell
för 500:-, så detta sista får gå för samma peng. Modellen är OS650, två
kanaler och dessutom med fördröjt svep.
Samtidigt vill jag meddela att en Hohner Clavinet D6 finns för 4000:-

Anders, Vallentuna





------------------------------

Message Number: 61
Date: Fri, 16 Mar 2001 16:46:07 +0100
From: "jogus.ida.liu.se"
Subject: Re: Mk II - Re: SAS=?ISO-8859-1?Q?_på_MP3.com=3F?


On Fri, 16 Mar 2001, sequence.hem.passagen.se wrote:

>> Mmm, nä jag förstår inte varför man kan vara _emot_ möjligheten att tjäna en
>> slant på sin hobby. Däremot så måste ju vissa tyvärr uteslutas pga att
>> kompositionerna inte är egna & inte public domain. Jag tänkte i så fall börja
>med
>> att investera $20 per månad, så man kan FTPa upp en stor mängd låtar till
>MP3.com
>> "i ett svep", och då även slipper reklambanner på sajten. Men är ni inte pigga
>> på't så skiter jag i det.. :-)

Tja, det beror ju på i hur hög grad man litar på att mp3.com gör vad de
ska, att det inte står något finstilt någonstans om att man säljer
rättigheterna till musiken för evig tid, att det inte blir problem senare
om man vill ge ut sina låtar "på riktigt", osv. Den slant man eventuellt
tjänar på mp3.com är relativt minimal, jämfört med det strul man kan råka
ut för om man inte är försiktig med vilka avtal man skriver på. Men,
men...Jag är inte så orolig, så om Olof är på så får du gärna slänga upp
Rogers Vänner :-)
/Moxie (Cynisk)





------------------------------

Message Number: 62
Date: Fri, 16 Mar 2001 17:22:56 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Till salu

Jag är intresserad.....
/Bengt Falke

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: anders.sponton.swipnet.se [mailto:anders.sponton.swipnet.se]
Skickat: den 16 mars 2001 16:33
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Till salu


Hallå listan
Jag kommer ihåg att jag har sålt 2 st Hyng Chang skåp tidigare, samma
modell
för 500:-, så detta sista får gå för samma peng. Modellen är OS650, två
kanaler och dessutom med fördröjt svep.
Samtidigt vill jag meddela att en Hohner Clavinet D6 finns för 4000:-

Anders, Vallentuna







------------------------------

Message Number: 63
Date: Fri, 16 Mar 2001 17:35:32 +0100
From: "e6erikf.etek.chalmers.se"
Subject: Re: Modularprojekt -=?ISO-8859-1?Q?_Mönsterkort?
On Fri, 16 Mar 2001, jonas.karlsson.dynalogichb.com wrote:

>> Jag har just fått en offert på mönsterkort.
>> 50 st för 83:- st.
>> 100 st för 57:- st.
>>
>> Hittills har det kommit in anmälningar på ca 30 kort. Det borde alltså inte
>vara
>> några problem att gör åtminstone 50 kort. Fast då blir det ju lite dyrare
>> förstås. Jag skulle inte tro att det är några problem att bli av med bortåt 100
>> kort.
>>
>> Jag gör med andra ord klart en dubbelsidig layout i helgen.
>>
Jag tycker det låter bra. Om man ändå är med och köper kort just nu så vill
man naturligtvis helst ha dubbelsidigt. Samtidigt finns det ju en poäng med
att det finns tillgång till en enkelsidig layout på hemsidan - för framtida
bruk och så. Tro mig, det är definitivt enklare att etsa enkelsidigt. Det
är ju inte bara att passa in sidorna över varann, utan sen tillkommer ju
det där med att genomplätera hålen.
Jag föreslår alltså: All of the above! ;-)

Erik Forsling
=-=-=-=-=-=-=--=-> e6erikf.etek.chalmers.se
"Förakta aldrig ett ljud. Ljud är också människor."




------------------------------

Message Number: 64
Date: Fri, 16 Mar 2001 17:37:22 +0100
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: Till salu

Hej Bengt
Av Hung Changen eller Hohnern?

Anders, Vallentuna





------------------------------

Message Number: 65
Date: Fri, 16 Mar 2001 17:42:42 +0100
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: Till salu

Oj, den där skulle ha gått privat!

Anders, Vallentuna





------------------------------

Message Number: 66
Date: Fri, 16 Mar 2001 22:22:41 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: TV

Gaaah!!!

Jag såg just min CS-15 på TV!
I närbild!! :-)


Sålde den för ett par månader sen till ett par stockholmsslynglar ;) som
skulle ha den i sitt rockband. "Ojojoj, den kommer vi ju _aldrig_ att
lära oss..." sa de, oerfarna som de var av analogsyntar.

Tittade nu på Musikbyrån för att se vad de hade att säga om Kraftwerk
(inte så vansinnigt mkt, men missa INTE reprisen ni som inte sett den
gamla fina The Robots-videon!) och de hade ett inslag om nåt band som
hette Granada.

"Hmmm...", tänkte jag som vanligt, "känner jag igen det namnet? Nej, det
är ju bara Jonas funkisbil som vi brukar frakta trägavlarna i. Men... den
där snubben har jag sett nånstans... och den där! De var ju här i min
lägenhet alldeles nyss! Och - där är ju min synt!"

Så det kan gå. :-)

Nej, nu ska jag fortsätta spela in god elektro och smutta medioker folköl.
Trevlig helg, änna!


/mr mötte Lassie




------------------------------

Message Number: 67
Date: Fri, 16 Mar 2001 22:32:34 +0100
From: "mans.common.se"
Subject: Re: TV

Om du såg den på TV så är det ju nästan att klassa som videosynth, eller
hur?! *flina*

//Måns


At 22:22 2001-03-16, you wrote:
>>Gaaah!!!
>>
>>Jag såg just min CS-15 på TV!
>>I närbild!! :-)
>>
>>
>>Sålde den för ett par månader sen till ett par stockholmsslynglar ;) som
>>skulle ha den i sitt rockband. "Ojojoj, den kommer vi ju _aldrig_ att
>>lära oss..." sa de, oerfarna som de var av analogsyntar.
>>
>>Tittade nu på Musikbyrån för att se vad de hade att säga om Kraftwerk
>>(inte så vansinnigt mkt, men missa INTE reprisen ni som inte sett den
>>gamla fina The Robots-videon!) och de hade ett inslag om nåt band som
>>hette Granada.
>>
>>"Hmmm...", tänkte jag som vanligt, "känner jag igen det namnet? Nej, det
>>är ju bara Jonas funkisbil som vi brukar frakta trägavlarna i. Men... den
>>där snubben har jag sett nånstans... och den där! De var ju här i min
>>lägenhet alldeles nyss! Och - där är ju min synt!"
>>
>>Så det kan gå. :-)
>>
>>Nej, nu ska jag fortsätta spela in god elektro och smutta medioker folköl.
>>Trevlig helg, änna!
>>
>>
>>/mr mötte Lassie
>>
>>
>>





------------------------------

Message Number: 68
Date: Fri, 16 Mar 2001 22:41:25 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: TV

On Fri, 16 Mar 2001, mans.common.se wrote:

>> Om du såg den på TV så är det ju nästan att klassa som videosynth, eller
>> hur?! *flina*

Stämmer! :-)
Det var t o m i en video den syntes. (synteees... *blä*)


Kul att åtminstone nån i ens studio blir kändis. :)

/mr




------------------------------